tisdag 30 september 2008

Uttråkad!

Idag har jag verkligen inte gjort nånting! Har legat i soffan och bara slöat, även fast jag vet att det finns saker jag borde göra. T ex tvätten har ännu inte kommit till rätta i garderoben, Pontii har börjat lossa sin päls, så en rejäl omgång med kammen borde vara till sin rätt... Men idag är sån där dag där jag känner att jag bara skulle vilja gräva ner mig nånstans och stanna där i några dagar. Känns som att livet bara rullar på och ingenting händer som lyser upp vardagen! Pratade med Jonna idag om det för hon kände ungefär likadant. Och hon nämnde att jag trots allt undervisar så jag gör ju nånting som är värt mycke för andra. Förhoppningsvis uppskattar eleverna det jag gör för dom, och visst ger dom mycket tillbaka. Dansshowerna i slutet på terminen gör allt jobb man lägger ner under terminen så värt det! Ibland vill jag bara sätta mig ner och gråta för att dom är så duktiga, och man får ju känslan att jag faktiskt åstadkommit detta!

Men ändå känns det som att det fattas saker i mitt liv, att jag inte gör nånting, allt bara rullar på och alla dagar ser likadana ut. Nog för att jag hittar på saker och ting, jag jobbar, tränar, tränar Pontii i agility, umgås med vänner mm. Men just idag så känns ingenting meningsfullt. Jag har väl bara en dipp idag. Vaknade till en kall grå dag, så jag antar att vädret påverkar en ganska mycke. Kallas det inte för höstdepression kankse?


Idag ringde mammas moster också. Vi avlivade vår katt för några år sen och hon blev kremerad. Men tydligen har hon inte kommit i jord än och nu finns det ingen gård som hon kan begravas i. Så jag ska hämta hem lilla Lisa så får jag hitta ett bra ställe att gräva ner urnan på. När vi pratade om henne idag så insåg jag hur mycket jag faktiskt saknar henne. Min lilla fina misse! Så så får det iaf bli!


Har även funderingar på att köpa en till hund... Kanske till sommaren... Så nu måste det börjas spara pengar. Vill ha en bordercollie, en renrasig sådan, en valp den här gången. Och då blire att kosta lite. Hm... undra om man försöker fylla upp hål i själen kanske? Vem vet? Men det skulle vara trevligt med en liten tös i familjen som livar upp stället lite. En till själsvän till mig och en liten lillasyster till Pontii! Skulle väl vara hur trevligt som helst! Återstår att se om det blir nå av!



Lisa samma dag som hon somnade in....

1 kommentar:

Anonym sa...

Lät som en riktig deppar dag,men du:-) fråga Kent å Anneli så får du msn till nån som får dig att skratta;-)