söndag 6 juli 2008

Uppdatering!

Ja nu var det ett tag sen jag skrev här. Jag har suttit och väntat på lite kort från när jag var på uppvisningsagilityn. Men dom som tog korten är lite sega... =) Så jag får vänta lite till.... Det är fler kort som ska läggas ut här, men som sagt, mobilen har krånglat och vill inte föra över de senaste korten jag tagit. Vet ej varför... Så nån som har en sony ericson, sportvarianten... hihi.. kan ju höra av sig och berätta varför! För på mobilen har bl a kort på Jonna när hon badar utomhus i en sjö för första gången på fem år! Och kort på Pontii när han är cooling i Dans pickup! Men det kommer väl ett inlägg senare med bara kort antar jag...

Men iaf... agilityn gick faktiskt relativt bra. Han är ju otroligt ivrig, så ibland är det svårt att styra han! Men efter att sett dom snabba bordercollisarna som tävlar i klass 3 så kände jag att vi behövde öva mer på slalomet. Så nu står det 8 pinnar ute på min bakgård som vi tränar med typ fem minuter varje dag. Och han börjar bli riktigt duktig! Så eventuellt så kanske det blir en tävling till hösten... Får se hur jag känner... Lär ju träna lite mer på bana också. Men det kommer!

Anna bor iaf fortfarande kvar här, och det går jättebra! Förutom att Pontii och Akiro har bråkat lite, så Pontii är lite skraj för Akiro. Men det verkar funka bra ändå. Man får "dalta" lite med Pontii så släpper det efter ett tag. Men nu ska hon inte bo kvar så länge till så sen får Pontii lite mer lugn här hemma. Samt att han ska leva lyxliv med farfar i sommarstugan en vecka nu. Han älskar att vara därute. Staket runt hela gården och sjötomt! Och bara gå i skogen hela tiden. Han kan inte få det bättre. Nått som är mindre bra i mina ögon, men mer bra i hans, är ju att farfar är bra på att göda han. Men men, han mår ju bra där iaf. Det är ju huvudsaken!

I torsdags var jag och Anna iväg till en som pratar med djur. Kom fram en del intressanta grejer... Det viktigaste var ändå att Pontii anser att jag är hans hjärta och han inte vill att jag ska försvinna! Inte en chans gubben! Jag kommer alltid att finnas här! =) Med agilityn så tyckte han tydligen att det var roligt att visa att han kunde, att han var lite av en perfektionist! Att han vill så gärna lära sig, men att det går överstyr. Ivern blir så stor så att det slår över! No shit! =) Det stämmer hur bra som helst det! När det gällde Akiro och Pontiis lilla bråk, så tyckte Pontii att dom kom från olika planeter, talade inte samma språk. Akiro däremot ansåg att Pontii var en fjant som behövde tuffa till sig... Hahaha , det är kul det där. Jag vet att det finns många som inte alls tror på sånt där. Men nånstans så gör jag det. Även fast man får ta saker och ting med en liten nypa salt, så finns det många sanningar i det. Och det viktigaste är att man faktiskt får sig en tankeställare. Man får nått att tänka på! Han sa mycke mer också, men jag orkar inte ta upp det här...

Imorgon åker jag till varmare breddgrader... Göterborg! =) Äntligen ska jag få åka! Ska bli så himla roligt! Ska roadtrippa med Fredrik och Daniel. Helt galna killar så det kommer att bli en himla roligt tripp! Sen får jag ju umgås med underbara Julia en vecka och dansa! Och Liseberg som jag skrev förut! Kommer att bli great! Så förhoppningsvis så kommer det lite kort i bloggen när jag kommer hem! Ska ta med mig datorn också, så kanske det kommer lite inlägg om tiden där även undertiden!

Nej nu lär jag käka och sen åka och jobba... Dags för kassan igen... suck... Men men... vill man ha cash så lär man ju jobba!

Ha det gött! Kram!

1 kommentar:

Sussi sa...

Ha en super vecka nu vännen.
Du får åka lite karuseller åt mig med, en annan får ju vänta med det där till nästa år tyvärr :(
Puss puss!