torsdag 24 juli 2008

Skankaloss!

Ja då är det dags för Gagnefs största händelse under året, Gagnefsfestivalen Skankaloss! Har verkligen sett fram emot att få göra nått kul och det är framförallt kul att det händer nått roligt i Gagnef! Och i parken! Det är så himla mysigt att gå omkring i parken och snacka en jävla massa skit med folk, både kända och okända! Jag och Anna har lite planer inför helgen, men det återkommer jag faktiskt till efter helgen! ;) Men det blir iaf jag, brorsan och Anna som ska hänga. Sen blire nog mer människor som tittar förbi hemma hos mig innan festen börjar! Nästa helg sen är det Ängsholsröjet, nästa partaj på parken. Och då är det bara gangsingar! Så två helger på raken blir skoj här hemma. På söndagen efter den festen sticker jag iväg till Stockholm och ska dansa järnet en vecka! Ser sååååå fram emot det också. Så det känns som att det bara är roliga saker som händer så här på slutet av sommaren innan jobbet kör igång igen!

Något mer tråkigt är att jag fick mindre pengar i lön än va jag trott att jag skulle få, så mina planer om inhandling av kläder gick liksom i stöpet... Men jag ska unna mig dom kläder jag lagt undan, som jag ska köpa imorrn när första lönen kommer! För dom kläderna har jag verkligen sett framemot! Nya springskor skulle jag verkligen behöva också, men jag tror att dom gamla utslitna får räcka en månad till... sorgligt nog... Men va gör man när ekonomin tryter?

Ska även passa på att tacka underbara Jonna som ställde upp och bodde här inatt med Pontii så han fick sällskap och rastning när jag var borta och jobbade dygn. Verkligen uppskattat! Det är tur man har sina vänner, hur skulle det annars gå? Mina föräldrar ställer annars upp förjämnan och tar hand om Pontii när jag jobbar (dom är i Danmark nu på semester), och farfar brukar ta han när det blir fler dagar på raken. Även min kära kompis Sussi är duktig på att ställa upp om det går! Så TACK allihopa för att ni gör det möjligt för mig att ha hund!

Nej nu blire o softa ett tag, vänta på att bror kommer hem från stockholm och sen sticker vi till parken en sväng! Kanske ses där!

Bye bye!

2 kommentarer:

Sussi sa...

Klart man ställer upp om man kan, vet ju att du gör alltid lika tillbaks. Ha så kul i helgen nu.
Kommer och smygfilmar på lördag, hehe!

PUSSEN!

Anonym sa...

Det är väl klart, alltid!! Så som du ställer upp för mig. Usch, känner nu att jag inte varit riktigt uppdaterad med din blogg, sorry.. but i make it up to you ;) candy at work :D Shake some booty now girl ;) you can do it, just put your ass into it ;)
Puss och Kram