onsdag 9 juli 2008

Göteborg, Dag 2

Innan jag berättar om dagen så ska jag avsluta gårdagen. Klubben vi skulle på hade tydligen sagt att det skulle vara jättemycke folk... Men icke sa Nicke. Det var jättelite folk och ingen dansade överhuvudtaget. Men i slutändan gick Julia och hennes kompis upp och drog av några moves. Jag höll mig i bakgrunden och tittade på istället. Efter att gått upp så tidigt, rest och sen dansat så var jag ganska trött... samt så känner jag mig inte bekväm att dansa när folk sitter runt dansgolvet och bara tittar... Det ska vara massor på dansgolvet, då känns det bra!

Idag gick jag faktiskt upp vid tio, käkade frukost och lade mig sen i sängen och softade lite tills Julia gjort klart dansen vi skulle lära oss idag. Sen drog vi ner på stan för lite shopping! Med min ekonomi så blir det ju inte nån stor shopping, men några fynd kan man ju hitta ändå på reor!

Vi avslutade shoppingen iaf med att äta på ett litet mysigt café och tog en fika där när vi ändå var där. En varm choklad och en supergod jordgubb/mango paj som delades på gick hur lätt som helst ner! Fia kom förbi en sväng och sa hej, även Daniel och Fredrik. Skitkul!

Sen fick vi skynda oss hem och byta om, för att sen riva av två danspass alá street! Verkligen hur kul som helst. Svettig som bara den blev jag också! Är så jävla skönt att få dansa järnet och faktiskt få tänka lite själv och använda kroppen på ett annat sätt än när man undervisar! Och Julia är en superbra dansare och lärare, så det kan inte bli bättre! Har tagit lite kort och även filmat lite på dansklassen så får se om det läggs upp nått av det när jag kommer hem. Har ingen sladd med mig för det hit. Blir väl mer filmat och fotograferat på torsdag antar jag!

Efter dansklassen stack vi iväg på bio. Var och såg "Sex and the city". Blev ju en del gånger som tårkanalerna ville släppa ut lite vätska. Verkligen en bra film som är värd och se, anser jag! Kan kärlek någonsin gå ur modet? Kärlek är ju ändå något som berör alla, hoppas jag... Så var det någon som inte blev berörd av den filmen så tror jag inte att dom vågar säga det bara.

Nu sitter vi här hemma i lägenheten och ska väl snart säga godnatt till den här dagen. Måste ändå få tillägga att jag har eget rum med dubbelsäng här. Vilken lyx! =) Morgondagen har vi inte så mycke planer för. Blir väl mer utforskande av stadens alla butiker, mer dans och antagligen utgång till kvällen. Men inte alltför länge antar jag, eftersom vi ska stå och banka på Lisebergs portar på torsdag morgon! =)

God natt och sov gott!

2 kommentarer:

Sussi sa...

Blir så avundsjuk på din visit i Götet. först får du dansa och svettas som en tok, LYX, och sen så får du åka karuseller...
JAG VILL OCKSÅ!!!!
hahaha!

Du förtjänar lite skoj bruden så njut nu.

Love you!

ivaron sa...

Hejsan!
Vad kul ni verkar ha, jag är inte ett dugg avundsjuk, jag tycker det är mycket roligare att vara hemma och jobba 7-16... nooot
Idag har jag och Lillsnoran tränat på inkallning, hon var superduktig så länge hon kände korvlukten...

puss o kram