torsdag 10 juli 2008

Göteborg, Dag 3

Ännu en gång sitter jag och Julia vid varsin dator och checkar av allt man vill se på nätet innan läggdags. Idag vaknade jag faktiskt vid tio tiden igen, och är faktiskt ganska glad för det, eftersom jag annars vaknar så himla tidigt! Efter att legat vaken en stund insåg jag att jag var för hungrig för att orka vänta på att Julia skulle vakna. Så jag gjorde iordning mig frukost i absolut tystnad. Jävligt skönt måste jag säga! =) Halv tolv började jag få nog, när ska hon vakna??? Så jag knackade försiktigt på och öppnade dörren... Hon sov fortfarande, men vaknade när jag kom in.

När vi hade gjort oss iordning hoppade vi på spårvagnen och stack ner till Nordstan för att shoppa lite till. Efter kanske fyra affärer kom vi in på BikBok... och blev kvar där i säkert en timme! Så en timme senare och en spräckt budget insåg jag att det bara var att sticka hem, annars skulle jag bli totalt ruinerad! Fanns så mycke fina kläder där, så det var bara att betala och försvinna ut fort som fan utan att passera gå! =) Efter en bit mat köpte vi en glass och stack sedan hem.

I tron om att jazzlektionen började klocka sju blev vi ganska bestörta när vi såg att lektionen faktistk började kvart i sex och klockan var fem, så det var bara att slänga på sig danskläderna och sticka ner till dansstudion. Julia svek mig den här dagen... Hon hade dans kvar att göra till imorrn så hon skippade den här lektionen. Så jag fick stå där och svettas och kämpa alldeles själv!

När lektionen var slut var det bara att sticka hem igen och äta mat, göra sig iordning för att sticka ner på en klubb som Julias kompis ville att vi skulle gå på. Kleerup skulle tydligen spela, men jag och Julia insåg ganskas snart att musiken inte var för oss, så vi tog oss till ett annat ställa och träffade en annan kompis till henne. Stället hette Kontiki och spelade bara reagge musik. Så då blev det lite mer sving i höfterna och vi hade skitkul! När det stängde tog vi en promenad hem och har precis ätit lite rester från kvällens middag.

Insåg just att dagarna här mest består av en massa spring hit och dit. Men det händer ju saker hela tiden. Dagarna är ju fullspäckade och det känns faktiskt bra, iaf för en som vanligtvis mest tar det lugnt och softar hemma, mellan promenaderna med Pontii. Imorrn blire som sagt Liseberg... (har väl knappast gått att missa)... så nu borde ju sängen hägra så man kommer upp imorrn. Efter det är det två streetpass som väntar. Så imorrn blir definitivt inte nå mindre spring! =)

Sov gott allihopa! För det ska jag göra! =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

bik bok är min absoluta favorit affär!!!

Sussi sa...

Ha så kul i morgon nu.
PUSS!