måndag 23 juni 2008

Midsommar helgen...

Ja då har midsommar helgen varit... Nu blir det bara mörkare igen... suck... Hur var min helg då? Hur kul som helst! Fast jag har varit jävligt sliten. Idag måndag känner man av att man inte sovit så mycket under helgen.

Det började ju på torsdagen, vi hamna ju på Trollkrogen. Kan faktiskt undra om man verkligen får ta in så mycke folk på så litet ställe? Men vi hade roligt, träffa mycke folk och dansade en massa. Anna hade nog inte lika roligt, men hon tycker inte om att dansa heller, så då kan jag förstå det. Men kvällen slutade iaf vid två tiden sen var det bara att åka hem och sova.

Fredagen blev att åka ut till farfars stuga och fira midsommar på dagen. En massa mat blev det, och jag hade hoppats på att hinna hem en stund och vila innan jag skulle iväg till Mockfjärd. Men det drog ut på tiden så jag hann bara hem och byta om innan jag åkte. Hemma hos Stefan hade vi skit trevligt. Riktigt god mat och jättetrevligt sällskap! Lämnade det stället vid halv tolv för att hinna förbi hos grannen som hade fest. Där var det rena rama fylleslaget... ungefär... Men det var ganska trevligt det med. Men jag kände att jag fick lov att styra kosan hemåt vid halv två... skulle ju trots allt upp vid sex, för att börja jobba vid sju. Var ju inte så himla kul att sitta och jobba när man var så trött, men det gick! Fick sova en stund när jag kom hem. Tog en promenad och sen stack jag hem till Malin.

Så då på lördagkväll blev det stor grillning hos Malin och Markus. Var ett helt gäng där som samlades på Malins veranda. Pontii och Doris ägnade typ hela kvällen åt att leka. Så det var två trötta vovvar som somnade den kvällen iaf! Men jättehärliga människor att sitta och snacka med, så jag kom inte därifrån förrän vid halv två igen. Tråkigt när man har så trevligt att behöva åka hem. Skulle ju upp vid sju igen för att riva av en halv dag i kassan. Så igår kan jag säga att då var jag sliten! Skulle lägga mig tidigt eftersom jag var så trött, men fastnade vid tv:n och en film, så det blev ganska sent ändå.

Idag blir det att ta det lugnt, känns som att jag behöver det. Men senare på kvällen ska jag åka iväg och träna Pontii i agility. Ska vara med på Soliga torsdagen i Leksand på uppvisningsagility. Så Pontii ska få vara med och demonstrera nybörjar kategorin. Sen ska jag köra några av min kursledares hundar... ska bli spännande. Men dom är jätteduktiga så dom är nog ganska lätta. Men jag och Pontii lär träna lite så slipper vi skämma ut oss helt! =)

Nej nu ser det ut som att det kan vara dags för mat snart. Anna håller på och donar här i köket. Fast egentligen skulle jag kunna lägga mig och vila lite till, men jag får hålla mig vaken. Ska även iväg och träffa min barndomskompis Elsi och hennes man, samt deras typ månad gamla dotter. Ska bli roligt!

Men ha det gött! Kram kram!

Inga kommentarer: