fredag 11 juli 2008

Göteborg, Dag 4

Åter hemma i hemmets trygga vrå! Dagen har verkligen gått i ett! Vi gick upp halv nio för att sticka iväg till Liseberg halv tio. Vi trodde att det öppnade klockan tio, men ack så fel man kan ha! Dom öppnade så klart elva så vi ganska ordagrant bankade på porten... Vi och ca 100 personer till! Undrar bara hur den mänskliga hjärnan fungerar ibland... Folk ställde sig alltså i kö redan vid tio för att först få komma in! Va fan tror dom? Att attraktionerna ska försvinna eller att dom inte ska få komma in? Hur många tar Liseberg egentligen in? Det strömmade ju till folk hela dagen!

Men iaf, vi kom in och satte genast igång med att ta de attraktioner som vi visste att det skulle bli lång kö senare. B la Balder, Kanonen och Fritt fall. Blev ett par åtskilliga fler åkturer på andra karuseller, men det var Balder och Kanonen som prioriterades ännu en gång. Den längsta kön som vi fick stå var faktiskt 30 minuter till Balder. Vilket känns som relativt kort tid jämfört med vad jag varit med om förut! Det som var roligt idag, var att jag och Fredrik är lika lyriska över karsueller som går fort! Så vi gick med ett leende på läpparna hela dagen! Julia var nöjd efter halva dagen ungefär så hon softade på en bänk och solade lite.... och tog en tupplur... Hon såg så söt ut där hon låg på bänken med Fredriks tröja som kudde och väskan intryckt mot höften så att ingen skulle ha en chans att sno den... Men hon hade tydligen missat pengarna som stack upp ur fickan... hihi...

Vid fyra gav vi upp och stack hemmåt. Väl hemma tog vi en liten powernap innan dansklasserna började igen. Kan säga att det var jävligt tungt att dansa idag... Efter en hel dag på Liseberg är man inte så stöddig! Men det blev skitkul! Som vanligt! =) Kände konstigt nog att det gick mycke bättre idag än i tisdags... så det är ju framsteg!

Efter dansklasserna blev det full rulle till avenyn och träffa grabbarna på Hardrock Café. Måste säga att det var fan det godaste mat jag ätit ute på länge! Jag och Julia bara njöt! Men efter en dag som denna.... pizza buffé till lunch, popcorn till mellanmål, äpple till middag, 2 timmar dans och sedan mat vid nio var inget min mage pallade med. Där var det nog! Men med magknip tog vi oss till en kareokebar och hade skittrevligt! Julia, Fredrik och Daniel skulle sjunga, men det var så lång kö, och vi började bli trötta, så det uteblev synd nog. För alla tre är verkligen jätteduktiga på att sjunga! Jag däremot tvärvägrade att ens tänka tanken! Jag sjunger inte för någon, och definitivt inte på en bar i Göteborg på Avenyn! Men iaf... nu är vi hemma och hemresan påbörjas imorgon klockan tolv. Så imorrn är det bara packa och se slutet på fyra helt underbara dagar! Har verkligen haft jättetrevligt och fått ut jättemycket av att vara här!

Så god natt gott folk, imorrn är jag hemma i Gagnef igen! =)

1 kommentar:

Sussi sa...

Vilken underbar dag, din lyllos...
Balder min Balder, varför får inte jag åka dig i år?
hmmm, bebisen är ju en aningens mer värd men nästa år ska jag åka Balder minsann.
Kram kram!