torsdag 4 november 2010

Skura, skura, skura golv...

Usch och fy vad jag kommer att ha ont i armarna imorrn... Och imorrn ska det även bäras hinder inför tävlingarna i Rättvik i helgen... 

Kanske ska förklara lite mer... Börjar från början av dagen. Jag startade dagen med att ta en springrunda på 5,5 km, gick riktigt bra, lite tungt så klart men bra ändå. Fick samma tid som förra gången, så det gick inte sämre iaf! Hem och käka frukost och sen iväg till dansstudion och ta tag i golvet i omklädningsrummet. Det skulle skuras, på knä med rotborste. Hade skjutit upp det alldeles för länge så nu tog jag tag i det. När jag gjort tre "plankor" tänkte jag "oh gud ska jag orka hela golvet!" Men det gick bra, jag knegade på! Så två timmar senare ungefär var hela golvet gjort... puh! Så här såg det ut efter ca en halvtimme... 

Man ser ju det skitiga vattnet som ligger på golvet. Byxorna blev helt blöta och skitiga efter ett tag. Bläääää! Men nu hoppas jag att jag slipper göra det där på ett tag iaf! 

Har ju som sagt äntligen kommit igång med löpningen igen och det går ju som sagt bra! Sprang i tisdags och idag, samt i fredags. Så nu håller jag tummarna att jag får vara frisk ett tag till så man kommer in i det här på riktigt! Är så sköööönt! 

Mitt nya liv med maten rullar på, jag sköter mig fortfarande. Tror att det här är det längsta jag orkat hålla ut med en sundare livsstil. Men jag tror att det kan bero på att jag känner mig piggare och mer energi, samt att det visar resultat på vågen! 1,7 minus ytterligare har jag lyckats med! Helt otroligt. Så nu ligger jag ca 4 kilo minus! Jag veeeeet, många anser att man inte behöver gå ner i vikt, men kombinationen bättre mat och mer motion gör detta med kroppen och jag säger inte nej! Och jag äter hur mycket mat som helst, och har traskat på lite fortare på promenaderna! Dansen börjar ju bli mindre aktiv ju närmare showen man kommer så då lär jag lägga krut på motionen på annat sätt! 

Nej nu ska jag kika om tippen har öppet så ska jag sticka iväg dit efter jag ätit och kissat hundarna. Då har jag fixat allt jag tänkt göra idag. Sen blir det nog att dö i soffan resten av dagen. Har ingen mer ork nu, skurandet tog knäcken på mig! 

Hoj hoj!