lördag 20 november 2010

Avfrostning

Nu har jag tagit tag i att avfrosta frysen. När jag tar fram instruktionsboken så ser jag att den ska avfrosta sig själv.... Hm... måste ha blivit nån miss där. För lådorna har inte gått att skjuta in riktigt pga för mycket frost... Men nu rasslar det som bara den i frysen och Funky är där och hämtar isbitar som hon kan äta på. Knashund! Men nu ska det iaf bli ordning i frysen så jag lättare hittar allt gott jag har till min sunda livsstil. Såg att jag hade ett stort paket glass med bara kanske tre skedar glass kvar... SLÄNG! Och ett litet sånt där paket vaniljglass som ser ut att ha blivit allt för gammalt! Är nog kvar sen i tidiga våras nån gång. SLÄNG! Så nu blire lite mer plats i frysen. Ska försöka lägga sakerna på nått smart sätt, sortera grejerna så vet jag precis vart jag har det! =)

Ligger nu i soffan och väntar på att det ska bli klart så ska jag dammsuga och plocka ihop lite. Ligger och funderar på om jag ska ta tag i garderoben också medan jag ändå håller på? Problemet är ju att jag har en tjocktv, stereobänk och tv bänk stående där inne, så det är lite svårt att kunna städa där... Får fundera på det... Tvätt ligger i tvättmaskin och fler ska köras så man har lite rena kläder inför nästa jobbvecka. Har även tvättat Pontiis pläd i hundsängen, och Funkys står på tur. Samt att jag torkat ur båda biabäddarna efter vår/sommaren/höstens ansamling av sand och grus. Så nu är dom rena! 

Mamma och pappa åkte till Ikea idag med brorsan. Var lite sugen på att åka med. Men jag orkade verkligen inte vara borta hela dagen nu när jag har en ledig helg. Vill bara vara hemma och greja och dona. Men nu är jag så himla sugen på att tapetsera/måla om i vardagsrummet. Köpa nya köksmöbler, ny soffa, skänk och vardagsrums bord. Vill ha en svart/grå soffa med divan, och vita möbler... Kan ju bli lite dyrt och vart ska jag få dom pengarna ifrån? Men jag vill verkligen!!! Hur gör man då? Tapetsering och målning är klirrat, men resten då? Har sett en fin soffa nu som jag vill ha som kostar 4000, och det suger verkligen i köptarmen på mig och vill åka och köpa den... Men min gamla soffa är bara fem år gammal... Är det onödigt köp eller? Ååååh sånna här beslut är verkligen jobbiga! Får fundera lite till... 

Nej nu ska jag softa lite till innan jag bestämmer mig för vad jag ska ta tag i härnäst! Kanske blire en lite tupplur innan lunch och kissrunda med vovvarna. Vem vet? 

Ha det gott alla vänner! 

Inga kommentarer: