onsdag 24 november 2010

Im freeeeezing!

Hua va kallt det är här inne nu. Ligger i soffan med fårskinnstofflorna och filten över mig. Fingrarna är iskalla! Ska man verkligen behöva ha fingervantar på sig inomhus? Önskar många gånger att man kunde installera en braskamin här inne. Guuuud va gött det skulle vara! Vilket mys det skulle bli! Men eftersom man bor på bottenvåningen så blire ju lite svårt med vart skorstenen ska ta vägen! Kan ju inte direkt dra den genom lägenheten ovanför liksom... 

Idag har jag varit ute och sprungit igen. Känner mig såååå duktig som tar mig ut oavsett väder! Kände mig inte så pepp på det idag när jag kom hem från jobbet. Igår kväll så var jag jättetaggad när jag la mig på att ta en springtur. Men eftersom jag bestämt mig för måndag, onsdag och fredag så var det bara att klä på sig och pallra sig ut! Och det gick bra, trots blåsten och snön som yrde! 7,5 km blev det idag, och måndags blev det 7,6 (har mätt rundorna på Iforms hemsida). På fredag blir det 6 km. Så nu blir det långa rundor på måndag, fredag och kort på onsdag från och med nästa vecka! 

Vikten fortsätter neråt, vilket är kul, och maten fortsätter lagas här hemma. Börjar få in rutin på det här nu med att laga sund mat. Sallad äts till varje måltid! =) Insåg idag att jag inte druckit läsk på 6 veckor! Det är nog det längsta någonsin tror jag! Har slunkit ner lite godis en söndag, men endast ca 100 g, och nån chokladbit. Annars är det bara popcorn jag unnar mig. Framförallt till Desperata husfruar! Ikväll är det Greys anatomy och vindruvorna står på bordet och väntar på att slukas! Mmmm! 

Tänkte först att jag skulle skära upp lite morötter och gurka och dippa i turkisk youghurt med dippmix. Men jag orkar inte stå och skära upp det. Då var det enklare med vindruvorna. Skölja av och voila! =)

Nej nu blire soffhäng resten av kvällen. Imorrn jobb endast 45 minuter på eftermiddagen. Så nu ska det städas, lagas matlådor och möjligtvis kanske plocka fram julen... Är det nu till första advent julstakar och gardiner och sånt som ska upp? Har ingen koll? Isf kan jag ju göra det imorrn. Just ja, klor ska klippas också... Möjligt att det blir lite kamning av päls också. Var ett tag sen... 

Ha de gött go vänner! 

Inga kommentarer: