onsdag 27 oktober 2010

Lång och hektisk dag!

Idag har det varit fullt ös hela dagen! Först jobb mellan åtta och tio. Tog en sväng förbi granngården i Leksand för att inhandla nya reflexvästar som dom sagt skulle komma in idag. Men icke... Den som skulle göra beställningen hade varit hemma med sjukt barn och dom andra där visste tydligen inte hur man gjorde... 

Så jag drog vidare hemåt och tog en runda med hundarna i skogen för att sen dra hem och slänga i mig mat. Fick bli pasta och köttfärssås från frysen. Funkar skitbra det också! =) Sen var det bara att dra vidare till Borlänge och byta till nya vinterdäck... 3500 försvann snabbt från mitt konto... Sen skulle ju bilen tankas också, så där försvann det ju ca 700 spänn till... Och hundarnas mat var ju tvärslut så det blev nästa anhalt. Två 20 kilos säckar med hundmat och 6 grisöron, -1300 kr... 

Vidare till kupolen för att inhandla fingervantar till vintern, mina antingen försvinner spårlöst eller så går dom sönder och det blir stora hål. Så fyra par fingervantar, som var ljuvligt sköna, så nu kan jag gå ut och gå igen utan att ha vädringshål som kyler ner fingrarna ändå! Tog en fika, och med det menas te utan mjölk och socker och inget gottigottgott till! Duktiga jag! =)

Resan fortsätter, snabb visit hos Sussi och lämna av lite grejer som hon beställt! ;) Var så himla kul att se henne! Vi har inte riktigt hunnit ses på länge, och tyvärr inte idag heller. Men jag tror nästan att vi måste boka in en dag. Annars blir det bara senare och senare. Våra schemor passar inte riktigt ihop! Men det var underbart att träffa henne i iaf fem tio minuter! =)

Sen var det bara att dra sig hemåt, jag och Lena skulle ut och gå ihop, så hem, snabbt byta om och åka vidare. Avslutade kvällen med en god middag hemma hos Lena! =) Fläskfilé och dragonsås, med pasta till. Riktigt gott! 

Mitt nya liv fortsätter att ge bra resultat, mer energi och ett bättre välmående, plus att jag åter igen minskat lite i vikt. Nu hade siffrorna på vågen minskat 0,8 kilo! Jihooo! Så på fredag ska jag bege mig ut i skogen igen på en ny löprunda, om inte snön har kommit och gjort det svinhalt på stigarna. Isf får jag ta byvägarna, men jag föredrar skogen faktiskt! Mår så himla bra nu! Det är toppen! 

Nej nu ska jag fortsätta koncentrera mig på Greys, sen blir det raka vägen i säng. Är lite småtrött efter denna hektiska dag! 

Ajöken sa dansfröken! =)

Inga kommentarer: