måndag 8 november 2010

Springa, springa, springa!

Idag var jag ute på en springtur igen. 5 km denna gång, känner att det börjar närma sig 7 km. Ska nog försöka mig på den på fredag tror jag. Men jag hinner med en till springtur på onsdag. Få se om jag kan hålla tre gånger i veckan nu. Förut var det bara två. Men jag ska testa den här veckan med tre. Har ju inte nå mer dans att förbereda nu, så då kunde jag unna mig en springtur i spåret när jag kom hem från Leksand. Råkade se på FB att nån skrivit nått om snö imorgon, om det är så, så kan det bli svårt att få till 7an innan snön kommer... hm... Och då får man börja tragla med löpningen på vägarna igen... Fast jag vill ändå att det ska komma snö. Blir så ljust och fint då. Inge kul nu när det börjar bli över -10 och snön lyser med sin frånvaro! 

I lördags började Funky löpa för andra gången. Upptäckte det på söndag morgon. Så jag vet inte riktigt om hon löpte i lördags på tävlingen. Vem vet? Såg inga hanhundar som verkade vara extra intresserad av henne heller så... Men vilken argbigga hon är när hon löper! Hon flög på Annas howavart ( en stooor svart hund, för er som inte vet... skiljer väl ca 20 kilo på dom kanske) när Anna satt på golvet och gosade med henne. Så jag fick ta undan henne och banna henne lite... hm... Stor hund i liten kropp kan jag väl säga att hon är! 

Tankarna på mormor kretsar ständigt i huvudet, och dom kommer väl att snurra runt där ett tag framöver. I och med mormors död så tänker jag mycket på farmor också, är ju ungefär 5 år sen hon dog. Tänk att det blev kvinnorna i den generationen som lämnade jordelivet först. Båda mina föräldrars mammor var starka, roliga och härliga kvinnor och jag saknar dom båda. Har haft mycke roligt med dom sen jag var liten. Farmor satt jag alltid och virkade, stickade och sydde med när jag var liten, och mormor tränade jag på gym, åkte skidor, promenerade, gick på kupolen med, för att nämna några saker. Farmor var handikappad med stelopererat knä, så med henne blev det mest mysiga stunder i fåtöljen med handarbete, medan mormor var aktiv ända till för några år sen. Tänk att mormor över 70 år körde bänkpress med 30 kilo på, 10 repetioner! Jag saknar dom båda mycket och är faktiskt lite ledsen över att man inte hann skaffa egna barn innan dom gick bort så dom fick träffa dom! Farmor hann inte ens se Pontii, och hon hade älskat honom tror jag! 

Mormor hade ett mer gott öga till Funky av nån anledning. Hon tyckte hon verkade smart och vaken, och otroligt snäll så klart. Pontii gilla hon så klart med, men Funky fick nog ett litet mer plus hos henne. Mormors syster är dock mer för Pontii. Konstigt det där, hur olika man kan vara! I måndags när jag hälsade på mormor så berätta jag att jag skulle tävla med Funky, så hon var lite ledsen att hon inte kunde komma dit och kolla. Livet ville nått annat, så är det ibland! Kom på att mormor dog på Allahelgonadagen, var ju lite passande faktiskt! 

Nej nu ska jag inte skriva nå mer om dom idag, blir lite gråtfärdig... Men det kommer säkert mer som jag kommer på eftersom! 

Nu blire natta och njuta av sovmorgon imorrn! 

Natti! 

2 kommentarer:

Agilitydream sa...

Har hittat en ny rolig blogg. Kul.

Agilitydream sa...

Hej igen. Jag har egentligen två bloggar; Agilitydream som mest är - trams plus g-e-o.se som är mer seriös. Fast Agilitydream har fler läsare, som mest när jag var mer aktiv hade den 14000 besök i veckan. Det är främst Agilitydream som jag uppdaterar i dagsläget då jag inte känner för att vara så seriös. ;) Kram