söndag 1 mars 2009

Sportlovet över...

En veckas ledighet går så otroligt fort! Kan inte fatta att jag redan varit ledig en hel vecka. Var tog den vägen??? 

Har egentligen inte gjort så mycke, och det är väl så det ska vara egentligen. När man jobbar så går ju allt i ett! Så det har varit skönt att inte göra något! 

I fredags var jag som sagt att iväg och åkte skoter med Martinas kille Dan. Han är jägare så vi var ute och kollade Lodjursspår. Jakten på lodjur satte igång idag så han skulle ut och spåra. 

Men inte ett enda lodjursspår såg vi. Räv, hare, rådjur, tjäder och älg... Ja just ja vildsvinsspår också. I levande djurväg såg vi tre orrar som flög upp ur snön när vi kom åkande. Ganska häftigt faktiskt! Man blev lite skrämd när dom dök upp från ingenstans och flög iväg. Vi såg även fem älgar som inte alls blev skrämda av oss. Så vi stannade till och betraktade dom en stund. Det var en ko med två kalvar och en till ko med en kalv. Jag försökte fota dom, men bilderna blev väl lite sådär... Lägger in dom senare... 

Efter 3,5 timme på skotern så hade vi väl sökt igen hela Leksands "socken" som Dan sa. Och med fötter som isklumpar stack jag hemåt igen. Pontii hade spenderat dessa timmar i hundgården med Skruttan och Molly, Martina och Dans vovvar. Vilket faktiskt gick bra! Var lite orolig så klart att han skulle bli alldeles förtvivlad, men det gick hur bra som helst! 

Igår jobbade jag och var senare på kvällen på husgunget. Är inte så mycke att berätta om det... En helt vanlig kväll på husgunget helt enkelt. Helt ok! 

Idag sov jag länge och tog en tur med sparken, sen städades det och senare bar det iväg på agility. Pontii råkade göra tabben att sikta på att hoppa mellan däcket och ställningen till däcket... Är väl ungefär 10-15 cm mellan däcket och ställningen... Ni kan väl alla gissa med hans storlek hur det gick? Japp, kraschlandning rätt in i ställning så den ramla omkull och Pontii med en förvirrad blick som sa... "Va hände?" Men han klarade sig med ett litet sår ovanför ögat. Så inga större skador eller rädsla för däcket inträffade så det är ju bra! 

Tränar också Tettes vovve Cilla numera. Och hon gör framsteg varje gång vi är där. Idag gillade hon balansgången så mycke att hon fick frispel och kutade runt som en galning i cirklar! Skitkul! Men efter ett tag tvärdog hon mitt på balansen och ville  inte ta ett steg till, inte ens för en godis... hahaha! Så hon är nog trött i några dagar nu kan jag tro! 

Nej nu lär jag hoppa i säng... Tidigt imorrn som vanligt o sen långa dagen framför mig! 

Kram kram! 

Inga kommentarer: