onsdag 18 mars 2009

Hemma i Svedala igen!

I tisdags morgon satte jag nyckeln i dörren till min lägenhet. Halv fem klev jag in... Lite smått trött kan jag säga, men det var det värt! Det enda som var lite jobbigt var att mamma fick för sig att komma oanmäld och lämna Pontii här klockan nio på morgonen efter ca 4 timmars sömn... Men det var himla mysigt att träffa parveln igen! Hade saknat honom! 

Vad har vi haft för oss där borta då? Sammanfattar i punktform:

* Workshops - olika föreläsningar och grupparbeten om att jobba med elever i grupp. Olika sätt att komma fram till det bästa sättet att jobba på. Ganska intressant! Och matnyttigt! 

* Konsertövning - inte för mig då, eftersom mitt instrument är kroppen. Men jag hade som uppgift under den här resan att dokumentera med filmning, redigera filmen och klippa ihop senare. Har inte börjat än men det kommer. 

* Upplevelse - var upp på ett av bergen där med linbana och promenerade och kollade utsikten. Helt underbar upplevelse. Är så vackert med alla alptoppar som inramar byarna där. 

* Kälkåkning - åkte träkälke ner för berget. En mil lång skogsslinga ner till byn igen. Hur kul som helst! Och fort kunde det gå emellanåt. Så var man inte snabb att styra så kunde man ha fått sett botten på ravinerna ibland... hahaha! 

 *Återseende av vän - Träffade Ela på lördag och söndag. Fick lite tid att umgås med henne, var jättetrevligt. Tråkigt bara att jag inte hann ta några kort på henne, glömde bort det totalt... Vi hade så mycke att snacka om. Var till ett äventyrsbad på söndagen med henne och tog en fika på ett café i Davos. 

 *Konsert - de andra lärarna framförde en konsert med de schweziska och tyska lärarna. Jag sprang omkring med kameran och filmade lite smått och gott undertiden. 

* Lugano - stannade på hemvägen i staden Lugano för att käka lite lunch. Fick uppleva våren lite så där på förhand. Satt ute på en uteservering och käkade pasta och njöt av Luganos underbara sjö som staden omringar. 

* Bilproblem - på vägen hem vid tankning råkade det hamna bensin istället för diesel i tanken så vi fick ett två timmars stopp i väntan på att bilen skulle bli fri från bensin innan vi kunde åka vidare... OBS! Var inte jag som tankade bilen! 

* Kreditkortsproblem - i tullarna på vägen till Milano och flygplatsen blev chefen av med kredikortet. Han stoppade in kortet i maskinen o skulle betala men kortet kom ej ut igen... Skumt... 

* Felkörning - som det hänt förr, så åkte vi så klart fel när vi skulle lämna flygplatsen utanför Milano. Så efter ett tag hittade på rätt väg och kunde bege oss mot Schweiz och Klosters! 

Ja det var väl ungeför det. Vad är en resa utan lite problem? Tänk om allt alltid går som man tänkt sig. Då blire ju ingen spänning... Ha ha ha! 

Men kul har det varit, nu ser jag framemot nästa resa. Mot tyskland och brorsan! Är bara ca tre veckor till dess! Lovley! 

Mycke resande blire, men det är väl va jag får resa det här året. Antar att det inte blir nå mer sen! Så jag får njuta nu! 

Nu tv och sen söva! 

Kram kram! 

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas du haft det bra där borta :)

Du har du flyttat till skåne ?
Ha en bra kväll Kram Johan