tisdag 3 mars 2009

Förbannade jävla skit!

Ursäkta svordomarna... Men jag är inte glad just nu... Och anledningen heter SKK! Öppnade postlådan idag och såg till min glädje ett brev från SKK. Jippiii tänkte jag, nu har de hävt Pontiis avstängning och jag kan börja tävla igen! Men stor förväntan öppnade jag brevet på väg in i lägenheten... Men jag blev stående med hakan nere vid knäna... Så här stod det... 

"Efter att noga gått igenom det resultat och de beteenden som Pontii visade vid detta tillfälle har SKK beslutat att Pontiis avstängning ännu inte kan hävas. Vi anser att din hund ska genomgå ett nytt test inom ca 6 månader innan slutligt beslut kan tas." 

Jag ombeds att kontakta en dam på SKK i slutet av augusti 2009 för att anordna ett ytterligare test! I SLUTET PÅ AUGUSTI! Jag missar ju hela tävlingssäsongen utomhus! Va vill dom att ytterligare ett test ska visa? Han visade ju inget på testet. Han lyfte ju fan inte ens på läppen! Va ska han mer göra för att visa att han inte är elak? Säger som Lena sa idag... ska han vara död för att dom ska vara nöjda??? 

Nej fy rutti för SKK just nu. Vad är det för tönterier att han måste testas igen... och vad skulle skillnaden vara om 6 månader? Pontii är ju samma hund om sex månader som han är nu! 

Äh det hjälper väl inget att sitta här och ha gissningslekar. Jag ska ringa SKK imorrn och höra va som krävs för att han ska bli godkänd... Samt att jag ska be om en kopia på utlåtandet som skickades in efter testet. Det borde jag ha rätt till att få se tycker ja... 

Nu blir det sånt där långt inlägg igen... Gud va ni måste bli trötta på att läsa min blogg... Men iaf... 

Åker till Schweiz nästa onsdag, så jag tänkte att jag skulle kolla passet så att det inte har gått ut eller nått sånt. Så jag tittade där passet vanligtvis brukar ligga... Men... där låg det inte. Så jag har vänt upp och ner på hela lägenheten, men det är puts väck! Så jag fick slänga mig i duschen och sticka till Borlänge för att fixa ett nytt, så jag får det innan jag åker. När jag kommer dit så ber hon mig så klart visa leg... Men det låg kvar i jeansen hemma i sovrummet. Var ju ut i helgen så körkortet var hemma. Fick ringa pappa så han fick komma och intyga att jag var jag... Vilken jävla klantskalle man är! 

Var och vaccinerade Pontii idag också, gick jättebra. Fick beröm av veterinären att Pontii var ett praktfullt exempel för tervar! Ha ha, tänk om belgar folk fick höra det när han är blandras... Eller nej... blandningen mellan två belgarraser... Men iaf. Han anses ju inte vara renrasig terv iaf. Han tyckte jag hade gjort ett bra jobb me han som var så lugn och fin. Men jag kan ju inte ta åt mig all ära. Pontiis förra ägare har ju gjort ett toppenjobb med han redan innan jag tog över han. Men kul iaf! Han berömde Pontii som bara den! Kul! Synd att det inte är han som tar beslutet om Pontii får tävla... Hahaha! 

Nej nu ska ja bänka mig framför tv:n. Desperata Husfruar har säsongpremiär idag, så då blire popcorn och bara mys! 

Tjo ho!  

Inga kommentarer: