torsdag 26 februari 2009

Bli med valp?

Ja eftersom nästan alla andra runtomkring föder barn kors och tvärs, så lär jag ju jag hitta på nått jag också. Eftersom ett riktigt barn ligger som det ser ut nu långt fram i framtiden så är ju valp ett bra alternativ! Inte för att jag går och längtar efter barn just nu heller, men valp har jag funderat ett tag på att jag vill ha! Och kanske att det kan bli verklighet till sommaren! 

Lena som jag tränar med länkade mig en sida på två bordercollies som har parats och väntas födas i början på april. Jag blev helt såld!!! Jättevackra bordercollies. Brun-röda/vita. Är ju lite ovanligare. Man ser ju mest svart/vita. Så nu gäller det verkligen att få koll på ekonomin. Så nu ska det göras en översikt över min räkningar och kolla va som är "onödiga" utgifter och vad som kan dras ner på. Nej det här SKA fixas! För jag VILL ha en till hund! Så är det bara! 

Här är länken... www.kennelthelook.se. Gå in på valpar så kommer tiken och hanen upp som är parade! Tea heter tiken och hanen heter Roi.Visst är dom vackra! 

Min far är ju inte lika positivt inställd till en till hund... Tycker att det räcker med Pontii... Och jag kan förstå hans argument... eftersom han är så fruktansvärt snäll och är hundvakt när jag jobbar länge... Men han kommer nog att smälta som smör som han gjorde med Pontii. Mamma har nog inget emot det, eftersom hon länge har tyckt att Pontii ska ha en kompis... Så jag kommer nog att få motargument. Nu är det ju inte sagt att det bli så, men guuuuud va sugen jag är! =)

Nog om det. Igår var jag till Borlänge och utförde dittan och dattan. Klippning, tandläkare, lunch med pappa, skitsnack med Peters, tvättning av bil mm. Så jag känner mig ganska nöjd med gårdagen att jag har hunnit med lite viktiga saker också! 

Nu är räkningarna iaf betalda, och återigen står jag med lite pengar kvar i slutet. Som sagt... jag måste verkligen göra nått åt detta! Skulle behöva någon rejält ekonomisk person här som kunde hjälpa mig att få ner kostnaderna... Men det är inte lätt att bo själv och betala allt själv. Och jag vet... ni tycker väl att jag är galen som då funderar på att köpa en till hund... Men jag måste få leva och då prioriterar jag sånt som gör mig glad! Jag är inte den som köper kläder stup i ett, mitt klädkonto är egentligen pinsamt litet åt det hållet istället! Så jag unnar mig inte sånna saker iaf! 

Imorgon ska jag ta en skotertur med Martinas kille Dan. Får hoppas bara att vädret håller i sig! Och att det är solsken och lite lagomt kallt! Snälla vädergudar, låt solen skina! 

Nej nu ska jag käka lite glass och fira att jag eventuellt hittat en bra uppfödare och med valpar leveransklara lagom till sommarlovet när jag är ledig hela sommaren! Perfekt!!! 

Tack o hej! 

Inga kommentarer: