onsdag 4 mars 2009

NU ÄR DET KRIG!!!

Pratade med SKK idag, och inte fick jag mycke svar från dom eller... Det han sa var att dom hade diskuterat utifrån utlåtandet dom fått in att hunden bör vara avstängd i väntan på ett ytterligare test. Och att jag och hunden behövde lite mer tid tillsammans. Att det kanske inte var nå fel på hunden eller mig, men oss tillsammans. Men vad vi behövde tid tillsammans för det sa han inte. Så han sa bara att om jag inte var nöjd med beslutet så kunde jag överklaga. Och det är precis vad vi ska göra! 

Lena är auktoriserad agility domare, plus en kompis till henne som träffat Pontii många gånger. Så ikväll ska jag hem till Lena och skriva en överklagan som hon och hennes kompis ska skriva under, plus att dom ska skriva ett omdöme om Pontii för understryka extra va Pontii är för hund. Få se om det hjälper något, man vet aldrig! 

Lenas kompis är även van vid Tervar då han haft en själv och ingen av dom anser Pontii vara en aggressiv hund. Så dom kan utifrån de iaktagelser dom gjort i samband med träning, tävling och även privat göra dessa omdömen! 

Man måste ju försöka allt! 

Pratade även nyss med testledaren som testade Pontii. För SKK ville ju så klart inte lämna ut utlåtandet som han skrev. Och det ville inte han heller. Men han berättade va han skrivit och det var att Pontii inte visade någon aggressivitet mot varken människor eller hundar. Och att när jag stressade upp honom visade inte heller att han var aggressiv utan att han vände sig mot mig och hoppade, naffsa och bet efter kopplet. Och att när jag sa ifrån tog det lite tid för han att lugna ner sig. 

Testledaren var lika förvånad som oss andra att SKK tagit beslutet att Pontii skulle fortsätta var avstängd, han trodde att dom möjligtvis skulle ge mig en tillsägelse att träna på att lugna ner han vid stressade tillfällen, men inte fortsatt avstängning. Så där fick jag iaf svar. Så han tyckte nu att innan nästa testtillfälle träna på detta, så testledaren fick se att Pontii lyssnar vid sånna tillfällen. Så det SKA jag göra! Här ska tränas! 

Tycker helt enkelt att jag fått ett orättvist beslut, och jag ska kriga för detta! Även om det inte hjälper så har man iaf gjort va man kunnat. Så jag får ta den här tiden till att träna på att lugna Pontii helt enkelt. Men jag ger inte upp så lätt! 

Så den här följetongen fortsätter nog ett tag till! 

Grrrrr! 


3 kommentarer:

Sofie sa...

Det här låter ju inte riktigt klokt. Stå på dig nu Jenny så ska det ordna sig!

Kram Sofie

Sussi sa...

Lider med dig gumman!
Dom verkar ju bara ha fått för sig nåt, jävla skit SKK.

Massor med kramar!

Anonym sa...

Jävla dårar!!! Du vet att jag är hundrädd, men Ponti är en av få hundar som jag klarar av och han har ALDRIG visar någon agrisivitet mot mig!!!ÖVERKLAGA, go go go!!! Lycka till! KRAM//Paola