tisdag 24 mars 2009

Vårvovve!

Igår skickade jag in Pontii på DT:s vårvovve! Tänkte att det skulle vara en kul grej. Så idag ringde dom från Falukuriren och ville har fler kort på han. Hon var helt betagen av han! Tyckte han var så vacker! Och det är han ju! Så får se om han får komma med. I så fall börjar det publiceras i mitten på april. Så ser ni Pontiis vackra väsen dyka upp i tidningen så sätt i gång och rösta vettja! 

Skk har iaf meddelat att dom mottagit min överklagan och att det ska tas upp på ett centralstyrelsemöte i slutet på maj. Så jag kan ju glömma tävlingarna i april och maj... suck... Men man får väl glad för det lilla... 

Har också mer eller mindre bestämt mig för att testa att tävla med Pontii i lydnad. Så man lär väl sätta igång och träna på lite små saker som behövs justeras innan dess... plus att jag inte får tävla i lydnad heller än så länge. Så då hinner vi iaf träna lite... Apportbocken är väl ett litet problem... 

Tiken som förhoppningsvis föder min lilla valp har vuxit från 56 cm runt magen till 70 cm nu när det snart är bara 2 veckor kvar. Så det ser då ut som att hon ska ha valpar då iaf! Spännande! 

Händer väl annars inte så mycket i mitt liv för tillfället. Jobbet rullar på, är snart klar med alla danser, så innan påsk så är nog all planering för den här terminen klar i dansväg iaf. Sen kommer ju planering inför show och sånt till. Men det kommer ju senare. Så förhoppningsvis kan jag njuta av en välbehövlig semester i Tyskland till påsk! Är ju bara två veckor kvar tills vi åker! Längtar faktiskt jättemycke! 

Tack o hej! 

Inga kommentarer: