lördag 20 september 2008

Brors 30 års fest och renovering!

I tre veckors tid har jag och brorsans kompis Anders planerat min brors 30 års fest, utan brorsans vetskap. Och den ägde rum förra helgen. Har inte kommit för mig att skriva om det förrän nu. Festen blev iaf hur lyckad som helst, och det verkar som att brorsan uppskattade det. Programmet såg ut som sådan:

Klockan tre gömde sig ett antal festdeltagare i en av brorsans kompisars garage. Jag tog med Henrik dit och dom stormade ut från garaget. Vi gick vidare därifrån till dansstudion där jag skulle ha en liten danslektion med dom. Friskt vågat hälften vunnit... eller snarare allt vunnet! Grabbarna gillade det som bara den. Dom var hur koncentrerade som helst och hade verkligen kul! Dansen dom lärde sig var lite salsa influerad. Brorsan umgås med en kille som heter Alejandro i Tyskland där han bor just nu och jobbar, så Alejandro håller på att lära han lite salsa!

Klockan sju träffades vi i bystugan, och jag hämtade upp Henrik, han visste inte vart han skulle. När väl alla var där så blev det tipspromenad och ämnet var så klart Henrik. Så dom blev testade på vad dom kunde om han. Sen blev det mat och genomgång av tipspromenaden. Efter efterrätten blev det musiktävling och en till tävling där man skulle gissa ordet. Sen var det bara fest inpå natten!

Så jag är ganska nöjd faktiskt med vad vi åstadkom och det var resten också verkade det som! Skitkul att få överraska nån med fest så där. Och eftersom Henrik har flyttat till Tyskland så hade han ju själv svårt att planera nått. Lägger in en film från när vi dansade lite längre ner. Kort från festen har jag inga än. Jag hade inte tid riktigt att ta kort, det var ju så mycke som skulle fixas och donas med... Men jag får väl kort från brorsan och de andra senare!

I helgen har jag även satt igång projektet att måla om hallen. Eftersom jag får nytt fint golv så ville jag fixa även väggarna. Så igår stod jag med spakel och roller i högsta hugg. Hål i väggarna skulle spaklas och taket skulle målas vitt! Kan säga att det inte det lättaste att måla bakom min stora garderob i hallen. Måste fundera på hur jag ska göra idag, så jag inte målar lister och tak med den färg som ska vara i hallen... Förslag? En kompis har varit jättesnäll och lagt klinkers i hallen precis i början (tack gumman och karln din!!! =) ) och sen blire laminat resten. Så det här kommer att bli toppen!

Efter jag var klar med taket igår så kom Martina förbi, så vi käkade tacos och satt och tjattrade fram till midnatt. Skitkul. Var längesen jag träffade henne nu. Hon stannade kvar över natten så nu sitter jag och väntar på att hon ska vakna upp och följa me på promenix med vilddjuret!

Något som gjort mig riktigt förbannad är att min boxer inte riktigt vill funka som den ska. Så jag lämnade in den på elgiganten igår och fick en låne boxer med mig. Så jag tog glatt med mig den hem och skulle installera den igår kväll... Men puckot som gav mig den gav mig ingen dosa! Så jag kan ju inte göra nån kanalsökning! Är det verkligen kundens uppgift att tänka på sånt? Jag tänkte inte alls på det, men dom som jobbar med sånt ska väl iaf tänka på det tycker jag! Så jag lär ju ta en tur till Borlänge idag och skälla ut dom!

Nej nu ska jag försöka sparka upp Martina så jag kan börja måla nån gång! Vill ju bli klar! Kommer nog bilder sen på hur hallen blev i slutändan. Men det tar ett tag. Hantverkarna ska ju hit och lägga in golv också...

Tack och adjö! =)

1 kommentar:

Sussi sa...

hahaha!
Dom försökte ju verkligen.
Skitkul.
Och du är ju så duktig som vanligt, blev lite tårögd av lycka när jag kikade, antar att det är blödiga gravidsussis hormoner men iaf :)

Puss puss!