tisdag 9 september 2008

Framsteg...

Först och främst måste jag säga att jag blir så full i skratt när jag kollar på filmerna från tävlingen... Ha ha ha! Man ser verkligen hur orutinerad jag är när det gäller att tävla! Men det kommer hoppas jag! Ska tävla imorrn igen, så jag håller tummarna att det går bättre än det gick sist iaf!

Var och tränade idag, och jag och Pontii gör verkligen framsteg! Idag bet han inte mig i armarna en enda gång! Lena har kommit på ett sätt att få han att lugna ner sig innan han kommer så långt så att han hinner nafsa på mig. Så nu kör vi stenhårt på det. Så idag funkade det riktigt bra, så jag fick åka hem från träningen och känna mig nöjd med vad vi gjort idag! Få se om det funkar lika bra imorrn på tävlingen. Det återstår att se. Men att vi gör framsteg varje gång gör mig nöjd iaf!

Ja hur äre annars i mitt liv, förutom all träning och tävling som blir just nu... Hm... få se... Jo allt är nog bra, händer faktiskt ingenting! Idag skulle jag hinna med så mycket hade jag tänkt. Vaknade först klockan åtta, men insåg att jag faktiskt inte hade bråttom... Vaknade vid nio igen, tog mig ut i skogen för en promenix. Kom hem, käkade frukost och slocknade i soffan igen!!! Vaknade igen, men då var klockan så mycke så jag skulle inte hinna med det jag hade tänkt. Och det var framförallt att klippa gräset, städa utanför dörren, typ sopa och göra lite fint. Träna Pontii på ingångar till slalomet. Men det var bara att sticka iväg till jobbet och sen när jag kom hem åkte vi ju och träna... Så så blev det med det! Så jag siktar på det imorrn istället. Eventuellt kanske jag testar en löprunda. På inrådan av coachen så trodde hon det kunde vara bra att springa med Pontii innan tävlingen så han fick springa av sig lite... Så jag får se om det blir av!

Jonna har stuckit till Grekland den lilla "bitchen"... hihihi... Är inte ett dugg avundsjuk. Vad skulle man inte göra för att ligga på beachen sånna här dagar som det är nu. Grått och mulet med regn nästan hela tiden. Vilken bra medicin för själen! Bara ligga och lata sig, njuta av solen, bra mat och framförallt att få komma bort från vardagen! Men min tid kommer den med! Till nästa sommar ska jag fan ha sparat pengar så jag får ta en resa jag med! Sussi och Johan har också varit i Grekland och haft det bra, blir så avis när jag ser korten med det blå havet och vita stränderna. Men jag får drömma mig bort tills nästa sommar! Man får vara glad för det lilla!

Nej nu blire tv resten av kvällen, sen jobb tidigt imorrn!

Kram och godnatt!

Inga kommentarer: