torsdag 2 december 2010

Sorg och glädje...

Är sorg och glädje en bra kombination? Det är vad jag kommer att få vara med om i helgen. Känns himla konstigt! 

Imorgon kl.14 kommer jag sitta i Leksands kyrkas kapell och gråta ögonen ur mig på mormors begravning. Och det kommer nog att hålla i sig resten av dagen. På fredag kväll ska jag åka och hämta ut nyckeln och betala bystugan inför lördagens 30 års fest... 

Så lördagen kommer att börja med att åka till bystugan och göra iordning. Underbara Annelie och Lena ska hjälpa mig att göra fint där. Sen är det bara att åka hem, äta lite mat och göra sig iordning för att fira min 30 års dag! Jonna kommer efter fyra och ska sminka mig och sen vid fem åker jag och Lena och fixar iordning det sista innan folket kommer. 

Så fredagen kommer att i sorgens tecken och lördagen i glädjens tecken. Jag hoppas jag hinner vända humöret så snabbt också. Men det måste gå. Vill inte sitta och vara deppig när jag fyller 30 och ska få fira med nästan alla mina vänner. Men jag tror att det är dom som kommer att rädda mig! 

På söndag blir det antagligen mer firande, men då med resten av familjen. Antagligen får jag tårta över på lördagen, så då kan man ta med och bjuda på den på söndagen. 

Nej nu lär jag nog hoppa i säng och hoppas att morgondagen inte blir allt för smärtsam! 

Tack och hej! 

Inga kommentarer: