torsdag 23 december 2010

Dan före dopparedan!

Ja imorrn äre julafton, eller kanske snarae svullarnas afton. Är det någon annan dag man äter mer än julafton? Man är konstant mätt hela dagen ända till dagen efter runt lunch kanske. Men jag ska ta det lugnt med ätandet imorgon. Går ju ganska bra för mig med ätandet annars, så varför sitta och trycka i sig mer mat än man behöver för att det är julafton? Jag ska njuta av maten, inte må illa av maten! 

Idag for jag in till Borlänge och köpte dom sista julklapparna. Alltid ute i tid... hahaha! Tänkte varje år att jag ska börja handla julklappar i november så man slipper stressen precis innan jul, men icke! Ska försöka komma ihåg detta till nästa år! Men nu är det klart iaf! Så nu kan man ta det lugnt! 

Just nu är köttbullarna i ugnen och håller på att gräddas inför morgondagen! Finns inge värre än köpta köttbullar på julafton, så jag har tagit på mig att jag ska göra köttbullar. Gick ganska smidigt, särskilt när man kan göra dom i ugnen. 

På eftermiddagen kände jag mig lite krasslig också, huvudvärk, tjock i halsen och lite frussen. Så jag drog hemåt och lade mig i soffan ett tag efter att jag tagit en värktablett, så nu känns det bättre! 

Nej nu ska ja dra ut med hundarna och sen ha skön torsdagskväll dan innan dopparedan! 

God jul!!! =)

Inga kommentarer: