fredag 17 december 2010

Mera dans!

Ja, igår dansa jag för sista gången här Götet! Har varit en rolig och lärorik vecka här, sånt jag ska ta med mig hem och hoppas jag kan göra ett ännu bättre jobb till nästa termin! 

Igår dansade jag och Julia och hon visade mig lite saker, lite olika övningar man kan göra med streetklasserna. Kul hade vi och Julia är så himla duktig och inspirerande! Efter att vi dansat så drog hon iväg på julfest och jag tog en klass i modern dans. Har så himla ont i kroppen efter den klassen! Största delen av lektionen utfördes på golvet! Trodde jag var relativt smidig, men igår kände jag mig som en klumpig kossa. Liiiiite ovan dårå att dansa på det sättet. 

Efter att tagit klasserna i jazz och modernt så kan jag väl säga så här... De elever som kan tycka att jag går fort fram när jag ska lära ut danserna borde vara med på dessa klasser. Jisses! Fort ska det gå och man ska hänga på, på en gång! Och jag som är lite ringrostig med att ta klasser hade ju lite problem med det. Men det lossna efter ett tag. 

Idag blir det som sagt inge dans, utan idag drar jag, Marie och Hanna på Lisseberg för julmarknad. Ska vara himla fint är det sagt. Sen efter det går vi ut och äter och förhoppningsvis ut på nån klubb och dansar. Så egentligen så blir det ju dans idag också... ha ha ha! 

Imorrn drar jag mig hemåt. Ska ringa SJ imorrn och kolla hur det ser ut med tågen. Ser ju inte så ljust med tanke på hur mycke snö det vräker ner hemma... Får hoppas tågen går hela vägen hem. Annars får jag hoppa på tåget till Stockholm igen och sen vidare till Dalarna, antingen med tåg eller med Lena som är i Stockholm imorgon... Återstår att se. Hem kommer jag, men frågan är ju när??? 

Just nu ligger jag i soffan har det gött, men funderar på att dra ner på stan igen. Om jag orkar ta mig ur soffan... Ligger väldigt bra här just nu... Ja ja, fundera lite till. Ska ju träffa Marie och Hanna vid fyra, så jag har lite tid på mig att bestämma mig! 

Kram kram! 

Inga kommentarer: