tisdag 14 december 2010

SJ SJ gamle vän...

Igår hoppade jag på tåget 11.21 mot södra delen av landet, närmare bestämt Göteborg. Allt gick som smort ända fram till Sala, där jag skulle byta tåg mot Katrineholm. Alla vi som skulle byta tåg fick höra i högtalarna att tåget mot Katrineholm anländer på spår 2 13.10. Så vi hoppar av och ställer oss och väntar. Bara ca nån minut efter att tåget vi kommit med rullar vidare mot Stockholm så ropar dom ut att tåget mot Katrineholm är inställt! VAAAA??? Så vi traskar in till väntsalen och pratar med personal därinne. Då får vi reda på att det kommer en ersättningsbuss från Västerås som ska ta oss till Västerås och sen vidare till Katrineholm. Men kommer det nån buss??? Nääää... Så i ca två timmar sitter vi där och väntar och funderar hur detta kommer att lösa sig! Ca 14.45 får vi reda på att nästa tåg mot Katrineholm också är inställt, så vi skyndar oss och hoppar på tåget till Stockholm för att åka vidare mot Göteborg. Om hade fått vetat innan vi gick av Sala tåget att tåget var inställt så hade vi kunnat åka vidare till Stockholm direkt och tagit tåget till Göteborg. Men icke! 

Så jag anländer till Götet vid halv åtta, två timmar senare än tänkt, så det blev inge dans för mig igår. Utan det var bara att hoppa på spårvagnen hem till Marie och göra sig hemmastadd där. 

Så nu ligger jag ensam i hennes lägenhet och glor på tv och har det faktiskt ganska bra! Även om jag saknar hundarna enormt mycket och det känns konstigt att inte ha dom runt sig och det ansvaret så är det ganska skönt ändå. Känns lite som semester. Att kunna gå upp på morgonen och inte behöva gå ut och gå direkt på morgonen! Så det är lite dubbla känslor det här! 

Senare till kvällen blir det jazzlektion och sen street med Julia. Ska bli himla kul! Dansa, dansa, dansa! 

Imorgon ska jag nog gå på en liten shoppingtur med Frida (en agilitykompis). Dels handla lite julklappar och lite julklappar till mig själv! =) Måste ju passa på att handla lite nya kläder nu när man är här! 

Återkommer igen med lite mer info om min tid här nere! 

(Ligger förresten i soffan med täcke och kudde... Skööööönt!)

Bye bye! 

Inga kommentarer: