fredag 27 november 2009

Mardrömspromenad...

Kom hem från jobbet idag och tänkte att jag tar en skön tur i skogen med hundarna innan jag ska dra till Djurås och kollar om det funkar så som jag tänkt inför showen... Så jag drar iväg till skogs med Hanna i luren som trevligt sällskap. Efter halva promenaden ser det ut som att Funky har satt nått i halsen. Så det vara bara att försöka stoppa in handen i munnen på henne och försöka ta loss en pinne som sitter mellan tänderna i gommen uppe. Men det var inte det lättaste, för hon fortsätter ju tugga, så mina fingrar hamna ju emellan. Men efter ett tag får jag loss den och en lättad Funky springer vidare. 

När jag har ca 10 min kvar till bilen ser jag Funky rulla sig i nått... Och när hon kommer tillbaka är hon HELT BRUN på hela ryggen! Nått stackars djur måste ha varit väldigt dålig i magen såg det ut som... När vinden sen blåser mot mig och hon går framför mig så trodde jag verkligen att jag skulle kräkas! FY RUTTI VA DET LUKTADE!!! När jag sedan har ca 5 min kvar till bilen försvinner nästa hund ut i skogen och kommer tillbaka med ett djurkadaver... På samma ställe som sist... Så han verkar ju ha sparat en liten mumsbit till senare tillfälle... Så med en bajshund och en snuskhund får jag ta mig till bilen. Tar ur Funkys filt hon ligger på, och TACK GODE GUD FÖR ATT HON LIGGER I BUR!!! Annars hade jag haft bajs i hela skuffen. Sen var det bara att ta tag i nästa problem. Att få av Pontii benet. Som tur är så har jag börjat ha korv med mig i skogen för att motivera Funky mer att komma när jag ropar. Så det var bara att göra ett byte sen var det fixat! 

I bilen hem sen fick jag lov att ha två rutor nervevade annars hade jag på allvar spytt på golvet bredvid mig... Vilken stank! Så när vi kom hem nu så var det raka vägen in i duschen. Hade jag inte känt mig så äcklad av det så hade jag kunnat tänkt på att fota lortfian! Men min enda tanke var duschen och gnugga bort skiten! 

Så nu har jag en blöt hund som luktar supergott bredvid mig... Sköööönt! Men jag antar att det inte är sista gången jag kommer att råka ut för det här... Bara att inse, jag har fått en bajsrullande hund! För igår så hade hon också lite bajs i pälsen men då fick jag bara tvätta typ halsen. Ville verkligen inte att hon skulle vara sån, blir sånt jävla jobb! Och det är nog lukten som är mest besvärande! 

Nej nu lär jag sticka till Djurås och fixa det där så jag kan åka hem och lägga mig och dö lite i soffan en stund! Sen är det ju FREDAG! Och jag är ledig hela helgen! Husgung imorrn och agility träning på söndag! Kan inte bli bättre! 

Tjohooo! 

Inga kommentarer: