torsdag 19 november 2009

Utställningen

Har varit lite dålig att uppdatera angående utställningen... kan ju nästan tro att det gick dåligt, men det gjorde det INTE! =) Min lilla skrutt var så duktig så! Hade kanske lite svårt att stå still när domaren skulle kolla på henne, men det är ju mattes fel litegrann. Har ju inte tränat henne så mycket som jag borde i det... Måste lägga på ett kol med det eftersom hon ska ställas ut i januari igen i Malung! 

Domarens utlåtande:
7,5 månad, trevlig helhet, vackert huvud och uttryck, korrekt bett, bra ögon, öron på en vacker skalle. Bra rygg, väl propotionerad. Bra ben och tassar. Välmusklad för ålder. Korrekt svans. Bra rörelser. Lite stel i vänster framben vilket stör helheten. 

Och detta slutade med att jag fick ett hederspris och ett bäst i rasen och sen i gruppfinalen ställdes hon mot en sheltie och en pumi och då kom hon trea. Så tre rosetter kamma vi hem. Mina första rosetter med en hund! Skitkul! Trodde att det skulle bli i agility, men det blev i utställning i stället. Var en fotograf där som tog poträttkort så jag slängde dit Funky så nu sitter jag och väntar på att korten ska dimpa ner i postlådan! =)




Är det nån mer än jag som sitter och väntar på solen och snön? Kanske inte bra kombination, men jag saknar solstrålarna och den där härliga kylan... Vädret nu kan ju göra vem som helst deprimerad och vill bara slänga nått gammalt över sig och vakna till våren igen. Har dammsugit idag igen, känns som att man gör det förjämnan. Det här vädret är ju inte världens bästa hundväder... Grus, grus och grus överallt. Det bara knastrar under fötterna hela tiden... 

På onsdag ska jag till vetrinären med Funky, hon rinner så mycket ur ögonen så nu kanske hon ska få spola tårkanalerna. Har testat ögonsalva i flera omgångar, men det kommer tillbaka hela tiden så fort man slutar med det... Så få se om det blir nå bättre efter veterinärbesöket!

Nej nu ska jag passa på att softa lite till innan jobbet börjar kvart över fyra! 

kram kram! 




1 kommentar:

natalie sa...

prova Comfort shield i.com, de är typ som glidmedel för ögon... var vetrinären som förklara så för mig och de funkar jätte bra! jag häller i de i ögonen på ozzy och på med en tratt i 2 dagar sen rinner de inte mer!

mvh natalie