onsdag 9 december 2009

Oj oj oj! Längesen nu! =)

Har verkligen varit skitdålig på att uppdatera här! Så nu kanske det blir ett långt inlägg... vem vet? 

Ja det har ju gått över ett år sen jag sist hade födelsedag... men nu är den avklarad ännu en gång! Så då var man ett år äldre då... 29 år... shit va tiden rinner iväg! Jag firade iaf min födelesedag i lördags med att vara på min sista dansuppvisning. Egentligen helt underbart sätt att fira sin födelsedag på! Eleverna skötte sig kanon och showen blev riktigt bra! Är verkligen jättenöjd! Efter showen var slut så stack jag nästan direkt till Rätt Pris och skulle jobba till nio... så min dag gick åt så jag hann inte ens känna efter att man fyllde år, kanske lika bra det. Men jag fick uppvaktning som hette duga på showen iaf. Alla elever sjöng för mig på scenen. Sen var det bara att samla ihop blommor, choklad, godis och diverse paket. Fick två olika ljusstakar, jättefina, och en halvkroppsmassage. Nice! =) När jag kom hem till mor och far och skulle hämta hundarna så fick jag en ny DVD där! Inte en dag för sent. Den gamla höll på att göra mig galen! Den funka inte som den skulle om man säger så... Så jag är nöjd och belåten... får dock äta godis och choklad till jag dör... hahaha... Längtar till terminen kommer igång igen så man får röra på fläsket igen! 

Apropå ålder så var ju jag och Hanna på husgunget helgen innan. Vi hade skittrevligt, men när jag kom in så får jag frågan av en vakt "hur gammal är du då???" Jag bara stirrade på han som ett fån och stammade fram att jag fyllde 29 om en vecka... Han måste ha sett hur förvånad jag såg ut över frågan så han släppte in mig utan legkontroll... Men kul att man ser ut att vara under 22, som är åldersgränsen! =)

Va har annars hänt i mitt liv då? Inte mycket faktiskt! Allt bara rullar på och nu börjar ju den lugna tiden för mig ända fram till vecka 3 då terminen sätter igång igen. Så nu ska jag bara njuta av att vara lite ledig! Lyckades duscha Pontii för nån vecka sen också! Har inte testat sen jag duschade han i Borlänge, för då bråkade vi så mycket så jag har inte känt att det varit värt att ha den konflikten med han! Så han har blivit tvättad utomhus på sommaren när han badar. Men nu tänkte jag ta tag i det då jag fått in han och duschat av benen. Så jag kallade in förstärkning, grannen Erika. Hon fick stå med grillkorv och mata han och jag duscha. Men grejen var att han protestera inte det minsta! Jag blev helt chockad! Så nu vet jag det iaf. Funky däremot behöver man bara ropa på och peka på duschen så går hon in. Pontii måste man slänga in korv i duschen och sen knuffa in han när han satt frambenen innanför... hahah! 

Har idag också gjort klart planeringen för vårterminen... Vaddå ligga före? Men jag kände att jag ville ha det gjort så kan man göra lite ändringar när vi börjar angående tider och datum. Men annars är allt klart. Även närvarolistorna inför vårterminen är klara! Så då kan jag koncentrera mig på uppvärmning och sånt när terminen börjar! 

Ja just ja! Har ju startat en ny dansgrupp också! Kommer att bli så himla roligt! Har räknat ut att jag redan har 18 intresserade! Få se om alla kan, men det är väl inte så illa pinkat! Malin och Lisi, jag räknar med er! Och Annelie med! =)

Nej nu har hundarna blivit utfodrade så nu är det min tur! (Dom kan inte koncentrera sig på maten om jag äter samtidigt... ) Har varit ute på en rejäl powerwalk med Erika nu på eftermiddagen så magen kurrar lite nu... hihi! 

Tack och hej! 

4 kommentarer:

Malin Liss sa...

Åh va nyfiken jag blir, vadå för dansgrupp? :)

Stolt Mamma sa...

Självklart kan du räkna med mig, det var jag som kom med den lysande idén =)

Sussi sa...

duktiga Pontii...

Du när ska du till förrådet, vi har lite dåligt med allt här hemma nu och du ville ju ge produkter istället för betalt sist nu när jag flätade dig :)

Elias saknar Funky också, haha!

Puss puss!

ivaron sa...

självklart!!!
Jag har redan börjat leta efter danskläder :-)