fredag 13 november 2009

Nu närmar det sig!

Imorrn är utställningen... och jag vet inte om man ska vara nervös eller inte!? Suzzie som också ska ställa ut är nervös och jag har inte riktigt fått dom nerverna än... Kanske är för att jag inte vet hur det är? 

Idag ska det iaf klippas och filas lite klor och tvätta hennes vita delar på kroppen, typ benen och runt halsen... så får jag hoppas att det inte blir för fluffigt imorrn, är ingen idé att tvätta hela henne för då ser hon ut som en boll! Hon är inte lortig annars. Så borstning lär vara på schemat också! Blir att gå upp jättetidigt imorrn, lär vara i Rättvik vid halv åtta så vi hinner vara där en stund innan vi ska in i ringen så hon hinner lugna ner sig lite... Annars finns det risk för att jag har en studsboll bredvid mig... 

Dessutom så har jag gjort nått i ryggen. Skulle ta emot ett doftljus i glas igår när jag var och rota i skafferiet. Råkade knuffa till ljuset och skulle ta emot det så det inte ramla ner och gick sönder och då högg det till mellan skulderbladen. Ska få lite massage idag få se om det släpper, men dansen nu på morgonen blir ju ganska begränsad när det gör ont när jag vrider på huvudet och på ryggen i vissa lägen. Så är det inte förkylning som gör att jag måste ta det lugnt så är det ryggen... När ska det här sluta??? 

Igår när jag var ute i skogen hittade Pontii på ett sånt där äckligt ben igen... Att han måste ha sån jävla nos för sånt skit!!! Han känner lukten på hur långt avstånd som helst! Och det är totalt omöjligt att ta ifrån han det, han håller i så hårt så det går inte att få loss det! Och inte fan vill jag ta i skiten heller! Så när vi skulle åka därifrån hoppa jag och Funky in i bilen så åkte jag och han låg kvar vid klubbstugan. Trodde jag verkligen att han skulle komma efter utan att ta med sig benet??? Korkat! Så jag stannade lite längre bort och försökte få in han i bilen, men han ville bara ligga och gnaga på benet, men då kom ex polisen i Gagnef ut och skulle hämta tidningen, så jag fick sno lite Gustafskorv av dom och locka han bort från benet så han kunde ta bort det... Jag löser hellre problemet med att erbjuda nått bättre än att bråka med han. Och det löste ju sig! Så tack för snälla människor som hjälper en när man har problem! 

Så nu lär jag iaf torka upp lite spyor som han spytt upp i natt... Lite ben och annat smått och gott låg på mattan imorse när jag kom upp. Mumma! 

Ha en trevlig helg! 

Inga kommentarer: