torsdag 23 april 2009

Vååååår!


Nu är det väl ändå vår? Eller? Var ute och gick imorse som vanligt och jag bara njööööt!!! Gick ner till badplatsen vid Mojesjön och satte mig på bänken medan Pontii plaskade omkring i vattnet. Så han har halvt badat för första gången iår. Härligt! 






Har även städat upp här idag. Var verkligen behövligt! Vill inte ens förklara hur vattnet såg ut efter att jag torkat golven. Pontii drar in jävligt mycket grus för tillfället. Men det börjar bli bättre. Bara det sopas lite mer på vägarna så ska det nog avta lite. 


Just nu känner jag att livet börjar ta sig form igen. Efter en lång och kall vinter börjar allt se ljusare ut. Tror nog att det är så för de flesta. Har kommit igång lite med löpningen också. Sprang i fredags och igår. 7 km var gång. Kommer att försöka hålla i att springa två gånger i veckan iaf! 

Hade besök av min gamla vän Elin i fredags också, hon hade sin 2,5 åriga son 
Markus med sig. Ett riktigt yrväder med glimten i ögat! Annelie var också här med sin lilla sötnos, med en jättefin adidasdress! Kortet är från
 tidigare besök. 

Måste ta mig till Borlänge och uppdatera mig på Elias också. Han verkar bara växa och växa, så snart kommer jag väl inte att känna igen han! Måste ta lite nya kort på han! 

Tette har ju också kläckt sin bäbis Theo. Har sett han några 
gånger, lika söt hanmed. Helt otroligt! 

Så nu har jag tre kompisar i närheten som har småttingar. Så jag får hålla tillgodo med dom istället så länge. Innan det blir dags för en egen. Jag börjar ju med valpen till so
mmar istället. Har inte hört nått än från någon av uppfödarna. Men jag hoppas ju fortfarande så klart. Ska väl åka till uppfödaren i Sverige i början på maj och kolla på smågrabbarna och prata lite med henne. Sen får vi se vad dom säger i Finland.... 

Agilityn har kommit igång utomhus också. Har på en vecka redan hunnit åka iväg tre gånger och träna. Helt underbart. Och Pontii blir bara bättre och bättre. Så nu vill jag bara att SKK ska ta sig i kragen och inse att Pontii inte är aggressiv så jag får tävla nån gång. Ska vara "föråkare" på tävlingen i helgen. Det menas att nån kör banan innan de tävlande får köra. Så jag ska be domaren stå på planen iaf, så det känns som en tävling så jag får öva på det. Har inte blivit förbjuden att vara på tävling och köra. Utan det är ju tävlingsmomentet jag inte får göra. Så jag kör! =)

Här är en film från träningen. Den ligger även på FB, så en del har nog sett den redan! 




På lördag är sista dagen för röstningen på Vårvovve 2009. Har nog lyckats få ihop lite röster iaf. Sen får vi se om det räcker till en vinst... Hihi... Det återstår att se. Så håll uppsikt i tidningen på sista april om vi är med. Om vi vinner så kommer jag nog inte att kunna hålla tyst ändå... Men ni som inte röstat, rösta gärna! 

Nej nu lär jag ut med vilddjuret och sen sticka och jobba! 

Tjohooo! 

1 kommentar:

natalie sa...

hej! vilken mysig blogg du har! du får låna ozzy och tävla med om du vill? han tycker matte är jätte tråkig just nu! :D mvh natalie (stefans)