fredag 10 april 2009

Tyskland!

Sitter i skrivande stund i Henriks lägenhet och väntar på att vi ska bege oss ut på stan och sätta oss och ta en fika. Henrik diskar och står i, Peters uppehåller sig förnärvarande på toa...

Landade här i onsdagskväll vid tio tiden. Blev upphämtad där av Peters, Henrik och hans amerikanska vän Matt. Drog sedan vidare till en Salsaklubb... Där var det rena bastun! Direkt man kom in möttes vi av kvävande värme och kvävande svettlukt... Kvällen blev inte lång där, men jag hann med att svänga mina lurviga på dansgolvet med brorsans kollega Alejandro. Så det var skittrevligt!

Igår fick bror lov att jobba en sväng på dagen så jag och Peters fixade med inhandling och lagade mat medan vi väntade på bror. Tog en sväng på stan och jag lyckades hitta ett par skitsnygga jeans... Helt lovely... Synd nog ligger dom utanför min klädbudget... Så klart... Men jag sitter och överväger att köpa dom ändå. Jag är nog inte känd för att handla kläder allt för ofta, så varför inte. Imorrn blir den stora "shoppingdagen". Och brorsan har påpekat att Düsseldorf är Tysklands modemecka. Så det kan ju bli intressant.

Men iaf, vi stack iväg igår kväll till Matt och gick ut och käkade grekiskt i närheten av där han bor. Sen innan utgången blev det lite Wii spel hos han. Men när vi väl kom ut så fick vi reda på att eftersom det är långfredagen idag så stängde dom av musiken klockan tolv för att hedra Jesus... snacka om seriösa! Så igår blev det inge dansande... men en himla trevlig kväll ändå! Ikväll vet jag inte va vi ska hitta på eftersom klubbarna är stängda.... Mer eller mindre hela stan är stängd idag... Så det här kan ju bli intressant!

Det var väl allt för denna gång!

So long!

Inga kommentarer: