fredag 1 maj 2009

Nu blire nog valp!

Japp, har hittat en kennel i Danmark av alla ställen! Fick mail igår av en uppfödare jag mailat med att jag verkade ha ett perfekt hem för en av hennes tikar... Måste ju faktiskt hålla med henne... hahaha! Så om det blir så, så åker jag och Lena till Göteborg först på onsdagen den 28 maj för att åka vidare den 29 maj över till Danmark. Sen återvänder vi hem till Gagnef på torsdag eftermiddag. Ska bli så spännande! Synd nog kommer jag att missa en vecka med valpen, för den kommer att vara 9 veckor när vi åker. Jag jobbar fortfarande veckan innan så jag kan inte åka då. Men vi har ju hela sommaren att bekanta oss iaf! 

Igår var jag på sista april fest i Leksand. Hos Martina och Dan. Dom hade ställt upp ett tält på ängen bredvid huset och en fixat en liten brasa. Så det blev grillning och potatisgratäng. Käkade vildsvin för första gången. Riktigt gott! Men jag kastade in handduken vid halv elva. Var så fruktansvärt kallt och jag skulle upp sex imorse för inventering på jobbet. Så det det kändes som att jag gjort mitt för kvällen. 

Jag såg förresten mailet då när jag kom hem igår kväll, så jag hade ganska svårt att sova kan jag lova... 

Nu ska jag ta Pontii på en kisspromenad och sen vila lite tror jag. Borde väl egentligen vara ute mer i det fina vädret, men jag är så jävla trött! Ska nog ta en premiärtur med inlinesen senare ikväll när det blivit lite svalare. Skulle vara trevligt! 

Ha de gött! 

Kram kram! 

Inga kommentarer: