tisdag 14 april 2009

Hemma igen...

Inatt vid ett tiden entrade jag dörren till min lägenhet igen. Så jag sov till elva idag. Var riktigt skönt. Är lite drygt att resa emellanåt. Men resan gick bra, utan några problem överhuvudtaget... Förutom att tyskarna är lite snåla av sig... Peters hade hela sitt bagage som handbagage, om då behöver han sånna där påsar att lägga parfym och sånt i när han går genom kontrollen. Men påsarna kostade 1 euro där, och både jag och Peters hade lämnat våra mynt till brorsan, så vi hade inga pengar kvar. Så Peters fick ringa brorsan så han fick komma tillbaka och ge han pengar... Lite smådrygt... 

Igår när jag kom hem kollade jag kennelns hemsida och tre valpar hade blivit födda. Och imorse när jag kollade igen så hade det inte hänt nå mer. Senare hade hon uppdaterat att dom hade fått lov att åka in till veterinären och göra kejsarsnitt. En valp var kvar och den ville inte komma ut. Så dom plockade ut den och den var så klart död. Så det blev en tik och två hanar. Fick mail nu av uppfödaren att hon nog behåller tiken själv och undrade om jag var intresserad av en hane istället... Värt att fundera på. 

Lena skulle kolla först hur det såg ut Finland med kullarna där. Annars kanske jag ska överväga att ta en hane. Det behöver ju inte bli problem... Många hundar klarar ju av att vara två hanar... Och Pontii brukar inte ha problem med hanar han träffat sen valp... Hm... mycke att fundera på... 

Återkommer så klart senare hur det blir! 

Nu ska ja softa lite till och sen åka och hälsa på Tette och kolla på Theo. Ska bli så roligt. Ska ha kameran i högsta hugg! =)

Bye bye! 

Inga kommentarer: