söndag 9 november 2008

Tävlingshelg...

I helgen har det varit tävling i Rättvik. Lag och Individuell klass 3. Jag var med i lag... Har ju liksom inte riktigt tagit mig till klass 3 än. Låååångt kvar tills dess... hahaha...

Gick upp halv sex på lördag morgon för att bege mig till Rättvik vid sjutiden. Tävlade två klasser där på förmiddagen. Hopp och agility. Agilityklassen gick väldigt bra om man jämför med de tidigare tävlingarna. Men jag hade missat att man inte får ha halsbandet på, så jag blev diskad... Jävligt tråkigt, men regler är ju regler... Kan ju säga att jag aldrig mer kommer att glömma att ta av halsbandet iaf!

Hopptävligen gick ännu bättre! Men matte slarvade ännu en gång och Pontii missade ett hinder som han tog från fel håll... Diskad igen!

Idag var hopptävlingen först och då flippade Pontii ur helt... Tror att det var lite tröttsamt för han att vara på tävling två dagar i rad. Även för mig... Så vi var nog båda okoncentrerade, så då gick det helt åt skogen...

Agilityn kände jag mig lite lugnare inför, för banan var relativt enkel så jag tänkte att det borde ju inte bli så många problem... Men som vanligt slarvar matte igen och Pontii missar ett hinder och sticker upp på balansgången som är nästa hinder... Diskad...

Skönt ändå att man kan se det mer som en träningstävling, och det ska ja fortsätta göra ett tag. För vi båda måste få in rutin på det hela för att vi båda ska kunna samarbeta på bästa sätt! Så egentligen så är jag inte så missnöjd med tävlingen ändå. Man måste se alla bra saker som fungerade perfekt istället för att haka upp sig på det som gick fel!

Har filmer från tävlingen också, de bättre och de katastrofala... Men jag orkar inte lägga upp dom nu, tar sån tid och nu vill jag bara sova!!!

Träffade också Pontiis släkting idag. Mexi heter hon och är en jättefin terv! Jättemysig tjej och otroligt duktig på agility! Så jag har spenderat mycket tid den här helgen med att prata med hennes ägare. För att förklara dom "nära" släktbanden så är typ Pontiis gammelmormor eller nått sånt kullsyskon med hennes pappa... Men släkt är ju släkt, eller hur! =)

Nej sova nu och ladda för heldag på jobbet imorrn!

Kram och godnatt!

Inga kommentarer: