söndag 23 november 2008

Anmälning...

Idag gick jag upp tjugo över fem för att sticka iväg till Grängesberg och tävla. Det gick väl som vanligt... diskad alla tre tävlingar... Men sista gick faktiskt riktigt bra ändå. Första var väl den sämsta. Men Pontii går alltid ut 110 på första verkar det som. Sen går det bättre och bättre...

Det som är mindre bra är något som hände alldeles innan jag skulle in på sista tävlingen. Jag sitter på huk och försöker lugna ner en alltför stressad hund. Helt plötsligt slänger han runt mig och gör ett utfall mot en hund som står bakom mig. Jag grepp om kopplet och sliter han tillbaka till mig. Går iaf in och kör banan.

Efteråt gick jag till Lena och sa att Pontii gjorde utfall mot en hund innan jag körde, men funderade sen inge mer på det. Sen kommer Lena och säger... "Du den där hunden som Pontii gjorde utfall mot... han råkade bita ägaren i benet... " Jag höll på att tappa hakan! Jag hade inte sett det, jag trodde jag fick tillbaka han innan han kom fram. Så nu har jag iaf en anmälning på mig (eller på Pontii) hos Svenska Brukshundsklubben... Så jävla tråkigt! Och han mena ju inte att bita henne! Han högg ju efter hunden... är kanske inget bra försvar det heller, för han ska ju inte hugga efter andra hundar. Men det enda jag kan försvara mig med, om man kan försvara det, är att han var jävligt stressad och fick nån flipp!

Så nu får jag vänta och se va som händer. Förhoppningsvis så får man en varning och kan tävla vidare så länge. Får hoppas det inte händer fler gånger för då kan jag bli avstängd från att tävla för alltid! Och det vill jag inte! Så nu gäller det att hålla koll på hundar runtomkring mig när jag ska in!

Bad ju såklart tjejen om ursäkt, för det känns ju lite genant att han gjorde så. Men hon verkar iaf förstå att han inte biter människor bara så där, att det var hunden som var målet och inte hennes ben. Får hoppas hon säger det till klubben också...

Så just nu känns det lite tungt och tråkigt... Men jag får hålla tummarna att det går bra... Vad annars kan jag göra? Det är gjort och går inte att få ogjort...

Tack o hej från en nere tjej...

1 kommentar:

Sussi sa...

Du behöver nog inte vara orolig.
Pontii är ingen elak hund, det var en olyckshändelse helt enkelt.

Kram på dig!