måndag 3 november 2008

Lugn helg och snart ser en ny bäbis dagens ljus!

Som ni läst så har min helg varit ganska lugn. Medvetet kan jag väl säga också, dom två sista dagarna på lovet... Vädret har ju varit toppen och jag har bara njutit av att vara ute med Pontii. Han ser ut att må så himla bra av att få springa runt i snön och busa för sig själv!

På lördagen hamnade jag hos mor och far. Jag ringde och hörde va dom skulle äta på kvällen. Fick till svar: " Fläskfilé, duger det?" Ibland är det himla skönt att ha föräldrarna i närheten. När man inte orkar laga mat själv så kan man alltid sticka dit och käka. Väldigt praktiskt! =) Kvällen slutade iaf med att jag satt och kollade på dansbandskampen med dom. Jag och pappa hamnade till och med på vardagsrumsgolvet i en liten bugg till Larz Kristerz och deras version av "purple rain". Lite annorlunda sätt att spendera en lördagskväll på, men ändå!

Idag var iaf första dagen tillbaka på jobbet. Gjorde en himla dum sak på första lektionen idag... Fick för mig att jag skulle träna spänst med eleverna. Så vi ställde oss framför spegeln och hoppade jämfota hopp, träning för vaderna... Men åååååh vilken kramp jag fick! Snacka om stel i vaderna jag varit hela dagen! Efter att jag suttit i soffan typ en halvtimme och skulle resa mig upp så såg det ut som jag gjort på mig när jag gick. Undra hur det kommer att kännas imorrn... Vill inte veta faktiskt...

Fem över nio imorse fick jag mess av Sussi och Johan. Dom var på väg in till BB, vattnet hade gått vid femtiden på morgonen. Vilken lycka! Så nu sitter jag förväntansfullt på att få höra nått från dom. Antar att hon ringer imorrn eller nått. Hon hade ringt vid halv åtta, men då jobbade jag, plus att jag glömt mobilen hemma... så himla typiskt! Men jag får nog reda på nått så småningom! Jag är så himla glad för deras skull! Vi har ju alla bara väntat nu på att lillkillen ska komma ut, och nu är äntligen dagen här!

Nej nu ska jag ta ut vovven på en kvällspink och sen blire sängen... är helt slut efter dagen...

Kram och godnatt!

Inga kommentarer: