torsdag 12 maj 2011

Resultat!


Träningen i tisdags verkar ha gett resultat! Var ju och tränade idag efter jag besiktat bilen (som äntligen gick igenom) i Rättvik. Idag drog hon på hinder så det kändes som hon struntade helt i om jag hängde med eller inte! Vilken känsla liksom! Efter att ha haft en hund som inte kunnat ta ett steg utan att se vart jag var, till det här! Helt otroligt! Gick även att göra bakombyte efter tre hinder, och hängde med på att vi skulle svänga vänster efter sista hindret! Jag är bara så lycklig! Nu kan det ju inte gå bakåt, utan bara framåt härifrån! Ska träna imorrn med efter jobbet. Vi är i Vansbro imorrn på studiedag, så jag svänger in efteråt och river av ett pass innan jag drar vidare till nästa jobbpass i Djurås.

Efter jag slutat jobbet idag så drar jag till Lena och hjälper henne slänga upp sin gungbräda på bilen, för den ska hem till mig en stund nu. Funky är ju lite skraj för den, så vi behöver träna lite varje dag så hon blir säkrare på den! Så det är verkligen jättesnällt av henne att vi får låna den lite! Så här ska tränas!!!

Så för att spalta upp det vi behöver träna på nu är:
Högerslalom
Gungbrädan
Hoppa framåt med driv framåt

Sen kan vi nog bli ganska farliga på tävlingar tror jag! =)

Lägger lite passande in tre agilityfoton på stumpan!


Foto: Henrik Anserin

Foto: Jenny Andersson

Foto: Sara Berglund
(Från tävlingen i Västerås i helgen)

Nej nu ska jag softa lite innan jobb i kväll!

Höjt!

1 kommentar:

Suzzie sa...

Ni är såååå duktiga och kommer gå LÅNGT <3

Kramar//Suzzie