måndag 16 maj 2011

Gungträning!

Träningen på gungan går framåt. Vi tränade i fredags (på klubben), i lördags och idag här hemma. Nu står hon iaf inte och tvekar längst ner, nu går hon upp iaf! Har ställt en planka under så jag slipper stå och hålla emot så den inte slår över. Så nu kanske jag kan få henne att springa upp med lite fart! Hon SKA klara gungan innan tävlingen på Krisit flygare! Jag har bestämt mig för det! Så nu blir det lite träning varje dag!

Tränar också högerslalom varje gång jag går ut och tränar gungan. Den är inte så stora problem längre. Det gäller bara att få henne att förstå att hon måste gå hela slalomet VARJE gång, inte bara ibland! Men hon är himla duktig som fattar saker och ting så snabbt! Är väl det som är födelen med BC. Bara man lägger ner lite tid och tränar på rätt sätt så verkar det gå framåt in en jävla fart!

Den här veckan har jag Annas Akiro här hemma med mig. Jag och Lena Karis ska turas om att ha han. Anna har stuckit till Frankrike med jobbet så vi fick ta hand om hennes lilla darling! Hämtade upp han idag efter jag sprungit, sen nu när jag åker till jobbet får Lena ta över och efter jobbet så sover han här. Mina åker ju till mina föräldrar, så jag vill ju inte att dom ska behöva ha tre stora hundar hemma... eller 2 1/2 stor hund... hihi...

Tog även tag i städning idag. Det har verkligen sett ut som ett bombnedslag, och då skojar inte eller överdriver! Usch och fy va lortigt det var! Två hundar som drar in grus är inte kul! Men man har ju valt det själv så det är bara att bita i det sura äpplet! Men nu är det rent iaf!

Nej nu lär jag få i mig lite mat, sen dra till Lindberghallen och drilla lite elever! Ha en skön kväll allihopa!

Kraaaam!

Inga kommentarer: