lördag 23 oktober 2010

Följs slarv åt???

Något jag insett och som jag hoppas håller i sig, är att nu när jag börjat ta kontrollen över maten jag äter har jag även börjat sköta hushållet här hemma. Konstigt. Det är därför jag undrar om slarv följs åt? För när jag slarva med maten och inte orkade laga mat och sköta den delen så blev även lägenheten lidande. Visst städar jag, men det gick ju ett tag emellan. Och grejer har en tendens att ligga framme för att sen byggas på. Så nu återstår det att se om detta håller i sig nu när jag faktiskt sköter maten. 

Den här helgen har jag min första lediga helg på tre veckor. Känns lite skumt, men ooooh så skönt! Det första jag ska ta tag i är att städa undan sommaren lite och plocka bort lite skräp utanför dörren som stått där sen i våras... Dags nu va? Hade tänkt jag skulle åka till tippen med lite skräp, men så klart hade dom öppet på lördagar på udda veckor! Attans, får försöka åka dit under veckan istället... 

Imorse gick jag på en underbart skön promenad. Är så vackert så här på hösten när vintern är inkommande. Fick lov att fota vid flottbron över älven. Synd att jag inte hade systemkamerna, men det fick räcka med mobilkameran den här gången! 

Nej nu ska jag ta tag i vad jag tänkt göra idag! Ha det gött allihopa och ha en underbar helg! Får hoppas den fortsätter som den är nu, solig, kall och frisk! 

Hej hopp! 



Inga kommentarer: