torsdag 14 oktober 2010

Hälsa...

Nu har jag ännu en gång tagit tag i det här med hälsa! Gör ett nytt försök att äta nyttigt och ofta! Som det sett ut hitills så har inte min kost varit den bästa. Om jag ätit ett riktigt mål om dagen så ska jag vara glad! Youghurt och knäckebröd är väl det som lättast har glidit ner... Låter det bra? Nääää trodde inte det... 

Så idag har jag åter igen varit och handlat grönsaker, frukt och annat smått och gott som ska göra mig till en hälsosammare människa! Jag har väl insett också att jag måste äta bättre så jag får bra med energi till dansen! Tror inte min kropp mår bra av att dansa så mycket och vara ute och gå varje dag och knappt få nått att jobba med! Så nu är det skärpning Jenny! Och jag hoppas verkligen att jag kan hålla det den här gången. Det ska inte vara periodbestämt utan nu vill jag kunna skapa ett livslångt nyttigt ätande! Och det betyder inte heller att jag kommer att ge upp om sånt som gör livet lite mer värt att leva emellanåt. Godis, chips, pizza, popcorn, Donken och läsk. Men jag ska sköta mig på vardagarna och till helgen ska jag kunna unna mig nått sött, salt eller fett! Eller alltihopa på en gång! Ha ha ha! 

Och bara jag blir fri från förkylningen är det löpning som är det första som ska tas upp igen! 

Nej nu ska jag vila innan jag ska äta och sticka iväg och jobba! 

Hoj hoj! 

Inga kommentarer: