onsdag 20 oktober 2010

Livsstilen håller i sig!

Nu har det gått en vecka och jag har verkligen skött mig. Mitt nya hälsosamma liv fortsätter! Har numera ätit 2 riktiga mål om dagen, en massa frukt som mellanmål och inge godis! Jag klappar mig själv på axeln för att jag varit så duktig! Igår åt jag faktiskt popcorn, men det är nått jag inte kommer att rucka på! På tisdagar är det "Desperata husfruar" på tv och då är det popcorn som gäller. Och så har det varit ända sen det typ började! Plus i kanten för mitt nya hälsosamma liv är att jag nu efter en vecka gått ner 1,1 kilo! Att gå ner i vikt är bara en bonus, en rolig bonus. Vet att jag ligger inom det "normala", men jag har ändå en trivselvikt jag skulle vilja nå och om detta gör att jag kommer dit så är det ju ett plus i kanten! 

Anledningen till att jag skriver om det i bloggen är att jag vill "offentliggöra" att jag ska vara mer hälsosam så jag sätter en liten press på mig att även fortsätta med det! Om fler vet om det så, desto mindre kan jag börja fuska! Ha ha ha! Men inge mer slarv med maten nu! För jag mår faktiskt toppen! Känner redan att jag faktiskt är lite piggare och har lite mer energi, något som jag hoppades skulle bli resultatet! =)

Idag var jag ute på promenad i skogen i solskenet och bland den snö som lyckades lägga sig som täcke på marken. Jätte mysigt! Kameran åkte med, och hundarna var ju så klart i fokus! =) Jag längtar väl inte direkt till vintern, men nog har det sin charm även den årstiden. Luften är frisk och kall, och solen värmer litegrann ändå! Härligt! Men snön kan nog vänta lite, lite till. Men i december ska det vara MASSA SNÖ! För då fyller jag år, och så ska det vara snö! 





Nej nu börjar snart "Greys anatomy", så nu ska jag bänka mig framför tv:n, eller snarare ryggläge i soffan! =) 

Natti! 

Inga kommentarer: