fredag 28 augusti 2009

Duktig Funky!

Idag har jag gått nästan hela promenaden lös med Funky. Hon är så duktig! En liten utsvävning gjorde hon annars gick hon med mig och Pontii hela tiden! Så himla lätt hund att ha och göra med! Tanken är ju att jag ska kunna gå med henne lös bredvid mig när vi går på promenad och Pontii kopplad... Han har lite för mycke hyss för sig om han är lös bland hus och sånt... Allt möjligt kan vara intressant så han sticker iväg för att inspektera. Så han litar jag inte helt på. Så han får fortsätta vara lös på utsedda sträckor, medan hon ska kunna vara lös jämnt! Och som det såg ut idag så verkar det inte vara en omöjlighet. När vi gick förbi en hästhage så kikade hon intresserat och var på väg över vägen, men jag hade full koll på henne så jag drog tillbaka henne på en gång och sa NEJ och då lät hon bli sen! Jag kanske inte ska yttra mig för mycket egentligen för jag vet att det kommer en tid då hon kommer att testa gränser och inte kommer att vara lika duktig, men jag måste få vara glad och stolt över vad vi har åstadkommit idag! 

Här hemma på gården däremot tar hon sig friheter. Tyvärr så har Pontii lyckats lära henne att grannen på ovansidan har kattmat innanför dörren, så dit sticker hon och Pontii emellanåt, så nu längtar jag nästan till kalla hösten och vintern då dörrar är stängda så jag kan träna henne mer på att stanna här vid min bakgård. 

Fredag är det ju idag och jag sitter och glor på film, sängdags tidigt ikväll. Inventering på jobbet imorrn så vi börjar klockan sju... suck... Sen på söndag blir det valpkurs och spårning för att sen åka hem och göra mig iordning för Theos dop. Så hela helgen är uppbokad! 



Dom är sååå söta när dom ligger bredvid varann i varsin bädd

Nej nu blire tv:n och soffan för att sen övergå till sängen och tredje boken av Stephenie Meyer. Har beställt fjärde boken och första filmen så nu ligger dom här på soffbordet och bara väntar på att bli använda! =)

Bye bye!

Inga kommentarer: