fredag 21 augusti 2009

För och emot

Satt häromdagen och diskuterade förhållanden med min singel granne. Och vi skrattade ganska gott åt hur man lever som singel och vad man ska tänka på när man har förhållande. 

FÖR
* Känslan av samhörighet med någon
* Någon att dela sängen med, att nästan aldrig sova ensam
* Att få älska och få bli älskad
* Ekonomiskt lättre (om man bor ihop)
* Möjligheten att kunna köpa hus blir tio gånger lättare
* Myskvällar i soffan
* Mysiga kvällsmiddagar vid köksbordet
* Någon att stöta och blöta sina problem med (har ju även vännerna, men pojkvännen behövs även till det
* Få ha tanken om en framtid ihop med familj och allt som hör till
* Kärlekssemestrar utomlands
* Delat ansvar i hushållet
* Framförallt, att ha nån som känner en utan och innan. Som förstår en i vilka humör än befinner sig i

EMOT
* Att alltid behöva känna sig någorlunda fräsch, rakade ben. 
* Ingen tredagars duschningar
* Få ha hela soffan för sig själv... (förutom två hundar då, varav en halv ligger på mig just nu...)
* Få välja vilka program man vill se på tv:n
* Lägenheten kan se ut som fan i flera dagar utan att någon gnäller
* Jag med stort sovbehov... kan sova när jag vill! 
* Ingen som frågar vart ska du då? Men måste du gör det ikväll? Ska du ut med tjejerna igen? (vilket kanske inte händer allt för ofta... )
* Sitta i sin ensamhet och smygäta sånt man egentligen borde låta bli... hihi
* Få ha grejerna precis där jag vill, och är dom flyttade på så kan det bara vara jag! 

Vet att detta kanske inte är hela sanningen om hur förhållanden påverkar en. Men lite så är det och allt förändras ju eftersom. Men i stora hela så kan det mycket väl vara så. 

Imorse innan jag åkte till jobbet fick jag en jättedipp! Dum som jag var så kollade jag på youtube på en video från en film jag såg nyligen. Läser böckerna och är helt uppslukad av dom. Var faktiskt systrarna Malin och Lisi som fick mig intresserad av vad det var för böcker. Det är böckerna skrivna av Stephenie Meyers. "Twilight" filmen känner säkert många igen. Låten är från den filmen och den gör nått med mig så jag blir skit deppig. Är säkert p g a böckerna, en helt omöjligt kärlek men så stark så det gör ont i en! Man påverkas jättemycket av den här historien iaf när man läser böckerna. Filmen kanske inte gör samma intryck. Men av att se både filmen och läst boken så blir allt så mycke tydligare. Och filmen påminner mig om deras kärlek och det gör mig otroligt deprimerad... Kanske för att den här sortens kärlek inte ens existerar? Och det gör mig ledsen för att jag vill tro att den ska göra det! Äh nu snurrar jag in mig själv... Men som sagt låten påverkar mig otroligt mycket och ändå lyssnar jag på den om och om igen och varje gång är jag på väg att gråta... sjukt... Självplågare är vad jag är! 

Här är adressen till låten! (vet ej hur man kopierar youtube klipp och lägger in här... )

http://www.youtube.com/watch?v=IoBoeg-oyBA

Nej nu lär jag fortsätta med uppvärmningen till dansen. Ville bara ta en paus från det så jag kan börja tänka kreativt igen! I helgen blir det teknik pass med en grupp och kolla på bröllop i kyrkan! Eventuellt en sväng till Harrys också. Men inget är bestämt! 

Tack och hej! 


2 kommentarer:

Sussi sa...

Din STORA kärlek kommer att komma.
Och då kommer ALLT bli bäst:)

Puss puss!

ivaron sa...

Åh, så du har fastnat i Twilight du med? Jag är oxå förälskad i böckerna och filmen, marcus tror att det är för att jag tycker Edward är snygg, men det är faktiskt mest för att jag blir förälskad i deras kärlekshistoria på nåt sätt.... Dom är helt ljuvliga. Har sett filmen ett antal gånger nu. Så då blir vi en till på Newmoon premiären i höst då :-)
Och jag håller med Sussi, det vore väldigt underligt om det inte är någon som väntar på just dig därute, det skulle vara sånt slöseri på en bra tjej.