torsdag 6 augusti 2009

På den finaste dagen på länge...

... städar jag... Var meningen att jag och Marit skulle åka iväg till vår gamla grannes sommarstuga. Men det visade sig att det redan var fullt med folk där, så fick skjuta upp det till nästa vecka. 

Så istället tog jag med mig hinken, bärplockaren, grannen Erika, hennes son och hundarna och drog ut i skogen i hopp om att hitta en massa fina blåa bär... Men icke... Kan ha blivit högst 2-3 liter... Vart hittar ni dom där massorna med blåbär som alla snackar om??? 

Så när jag kom hem tog jag tag i saker jag lämnat åt sitt öde en längre tid. Ren tvätt, städning, garderobs städning mm. Så nu har jag en "fin" garderob igen (finns mer saker att rensa, men det går iaf att gå in där nu! ). Nystädad lägenhet med torkade golv. Ljuvligt! 

Nästa projekt är klippa gräset, Erika använder vår nya elektriska gräsklippare för närvarande så jag får vänta... eller nu kom hon med den! Så då lär man ut och göra det också! 

Mitt i allt detta hade jag och Erika tid för lite pajätande. Blåbär och hallon! Mumma! 




Ja just ja! Har även fixat vattenlåset till tvättmaskin. Ett tag nu så har det kommit ut vatten på golvet när jag tvättat, vilket är fruktansvärt frustrerande. Är inte så kul att stå och moppa upp vatten efter varje tvätt... Men nu så! Det var den händiga Erika som fixade biffen! Thank U! 

Nej nu lär jag sätta igång med gräsklippningen! 

Ajöss! 

Inga kommentarer: