tisdag 2 juni 2009

Funky = Agilityhund!

Idag åkte jag till agilityplanen för att träna Pontii. Och självklart fick ju Funky följa med. Hon ska ju introduceras så fort som möjligt till sin framtida sysselsättning! Och det gick jättebra! 

Tunneln var inga problem. Den verkade inte alls vara läskig, och sen när hon kom på att det fanns godis i båda ändar så sprang hon fram och tillbaka och tiggde godis... hihi... 

Sen när jag så klart tittade bort så var hon på väg uppför balansen... Lite farligt för en sån liten tjej. Men Lena hann få ner henne innan det hände nån olycka. 

Men nästa gång jag vände mig bort så bestämde hon sig för att ta hela balansen, så när jag fick syn på henne så var hon halvvägs över, så då var det ingen idé att störa henne. Är större risk att det händer nått om hon blir distraherad. Så hon fick springa över hela och det gick jättebra! Men nu blir det lite mer övervakning av henne när vi är där så hon inte gör illa sig. Nu hade jag tur att inget hände. Hon är ju så framåt och nyfiken så hon skulle nog kunna hitta på vad som helst där! 

Men kul att se att hon verkar ha talang för det! Så min uppfödare Anette verkar ha valt helt rätt valp åt mig! 

Nu ska jag fortsätta se Desperata husfruar! 

Häj häj! 

Inga kommentarer: