tisdag 30 juni 2009

Ännu ett bråk med SKK...

Idag ringde jag SKK som var sagt. Först så fick jag inte tag in nån, fick inte ens svar i växeln. Men till slut fick jag tag i den som jag hade blivit hänvisad till att prata med.

Men hon stod bara fast vid att centralstyrelsen hade bestämt att tidigare beslut stod fast. Men när jag började fråga om man kunde få en motivering varför han inte klarade testet så förklarade hon för mig bl.a att hon inte var närvarande vid mötet dom haft när det gällde han. Och hon avbröt mig ständigt när jag försökte förklara att jag ville veta VAD han skulle göra annorlunda på nästa test. En sak hon sa var att "du var ju där så då vet du ju vad som behövs tränas på". Öööööh daaaah! Han gjorde ju inget fel!

Sen tyckte hon inte att jag skulle haka upp mig på ordet aggressivitet. Att det kunde vara andra saker i hans beteende som behövdes träna på. Jamen VAAAAAD???? Hon sa att han kunde ha svårt att "sortera" vissa grejer... VAAAAAAD????

Sen hörde hon att Lena satt i bakgrunden och kommentera vissa saker och då sa hon "hör att du har en sufflös i bakgrunden". Men HALLLLÅÅÅÅ? Vad spelar det för roll?

Hon var så spydig och otrevlig och upprepade hela tiden att han faktiskt betett sig illa på tävlingen och att det är ett acceptablet beteende... Öh ja, jag vet. Men det är inte det det handlar om! Hela grejen är ju att han gjorde nått som jag inte heller tycker är ok, men sen när han får göra ett test som han klarar utan att visa aggressivitet måste göra ett nytt. Varför göra ett nytt överhuvudtaget????

Men hon tycket nästan att jag skulle vara glad att han är avstängd på obestämd tid och inte avstängd för alltid som vissa hundar blir. Meeeen gud till att vara trögfattad! Hon förstod uppenbarligen inte anledningen till samtalet! Att jag ville veta vad han gjorde för fel på testet för att jag ska kunna få Pontii att göra det bättre till nästa!

Blev iaf hänvisad igen tillbaka till den person jag pratat med först. Så imorgon får jag ta en till fight med ännu en korkad SKK:are. Få se hur det går. Blir så trött! Var så jävla nära att slänga på luren i örat på henne!

Historien fortsätter...

Inga kommentarer: