måndag 22 juni 2009

Äntligen lite sol!

Efter en luuuugn midsommarhelg väntar nu en massa måsten! Håller på att tvätta ALLA lakan från dans i sommarnatten... Ca 6 sopsäckar med lakan. Organiserar och märker upp sopsäckarna så att det blir lättare till nästa år, då kanske det bara är en eller två sopsäckar som ska tvättas... Kan säga att lakanen har ALDRIG blivit tvättade vad jag vet...

Midsommarhelgen i övrig är nog den lugnaste jag varit med om hitills! Fredagen var vi hos farfar i sommarstugan. På kvällen käkade jag och bror med mamma och pappa o sen åkte vi iväg på en liten tur. Vi hamnade hos brorsan kompis David och satt och fikade och snackade lite skit där.

Lördagen innebar jobb för mig på kvällen så när jag kom hem hade jag köpt med mig lite chips och dipp och hyrt film. Bjöd in grannen Erika så vi hade en liten filmkväll.

Igår var det jobb igen, så det blev lugnt då med.

Idag om nån timme ska jag och bror käka lite lunch ihop och sen ska det städas lite bil, sopas lite utanför dörren och försöka få lite ordning där. Måste åka och handla också, så då åker pant och annat skräp med som ska bort. Skulle även vilja fixa lite med rabatterna, men det får bli senare tror jag. Hinner inte med allt idag. Dammsugas måste också göras... Tur att man är ledig så länge så man har tid med sånna saker! Och att vädret är fint så man kan vara ute och låta hundarna vara ute.

Funky har börjat sprungit på benet nu och haltar nästan inget alls. Så jag tror att det börjar läka mer och mer. Ska in till vetrinären imorgon, så det är skönt att man har en nästan frisk hund att visa upp då! =) När det gäller inkallning och sånt så går det väl sådär. Här hemma smiter hon iväg och har bomull i öronen och vill inte lyssna när man ropar... I skogen håller hon sig med mig, men inte här hemma, så numera får hon sitta i lina tills hon blir bättre på det.

Nej nu lär jag sätta igång om jag ska få nått gjort överhuvudtaget!

Ha en underbar dag i solen! För det ska jag ha!

Bye!

Inga kommentarer: