onsdag 10 juni 2009

Frustrerande!

Hur frustrerande är det inte när man går ut och försöker få Funky att kissa efter att hon lekt som en galning här inne och inte gör det... för att sen gå in och kissa inne fem minuter senare? Man kan ju bli galen för mindre... hahaha... 

Hade ju inte förväntat mig att hon skulle vara rumsren två veckor efter att jag hämtat henne... Men ändå, snälla lilla vovve, KISSA UTE! =)

Jag berömmer och gör värsta grejen av att hon kissar ute och ger henne godis... men jag vet att det tar tid, så jag får ha tålamod helt enkelt! 

I måndags var vi på avslutning med jobbet. Riktigt trevligt. Vi blev utsatta i tre grupper på varsitt ställe i skogen med karta och kompass. Vi hade start och mål så det var bara att traska det. Funky och Pontii fick följa med, och Funky sprang omkring som i glädjerus att få vara i skogen fri och ledig! Men självklart fick hon sitta i ryggsäcken också även om det var lite mot hennes vilja. Hon ville ju hellre gå! 

När vi kom fram gjorde vi trefot och lagade mat över öppen eld, navgröt och fläsk och kladdkaka till efterrätt! Alltså frödinges kladdkaka är ju helt underbart god. Den är farligt god! Jag skulle nog lätt kunna sätta i mig en hel sån själv, men man får ju behärska sig och inte köpa en sån när man är själv... =)


Lite bilder från i måndags



Snuffsan nerpackad i väskan, lagomt road tror ja... 


Gänget samlat på riktigt vildmarkssätt! 


Maria steker fläsket, blev riktigt gott! 


Pontii ligger och övervakar matlagningen... 

Efter en lång dag i skogen blir man lätt lite trött!

Ska bara påminna er att det är dans i sommarnatten på lördag på Österfors flottbro, 23.30. Jag vet att vädret kommer att bli riktigt kasst, men vi står där och dansar för er, oavsett väder. (Kanske att det skulle ställas in om det är åska och ösregn, men lite regn dör man inte av!) Så kom och titta vettja! 

Nu ska jag koncentrera mig lite på fotbollen. Heja Sverige leder med 4-0! Håll i!!!! 

Tack och hej! 

Inga kommentarer: