torsdag 4 juni 2009

Grått och trist...

Kan det finnas nått mer grått och trist än sånt här väder. Jag har legat inne på soffan typ hela dagen. Man har ju inte direkt någon lust vara utomhus. Och med en valp i huset är det inte roligt att vara inne heller. 

Funky börjar känna sig mer och mer hemma här här, så hon börjar bli mer och mer vild. Hon kan springa runt i lägenheten i glädjeyra, skälla på Pontii som en galning, bita på det mesta hon kommer åt. Så man ska inte klaga på att man inte har nått att göra iaf! Hon har även nån förkärlek till att äta jord ur mina blomkrukor som står på golvet... Hm... kan det verkligen vara gott? 

Klippte klorna på henne för första gången idag också. Lite bångstyrig måste jag ju säga att hon var... Hur gör man för att få henne att tycka det är ok? Är ju svårt att klippa och muta med godis samtidigt... Jag tog bara ett rejält grepp om henne och berömde mycket när jag fick klippa... Ge mig råd! =)

Till kvällen nu funderar jag på att gå i skogen, så då blire Funky i en ryggsäck. Om det fungerar. Fungerade i tisdags när jag var hem till Martina en sväng. Får hålla tummarna att hon finner sig i det igen. 

Nej nu blire att softa lite till, innan promenixen... 

Fan ta det här vädret! Vill ha sol igen så man kan vara ute! GE MIG SOL! 

Ha de! 

Inga kommentarer: