fredag 3 juli 2009

Härliga sommar!

Vilka underbara dagar det har varit med sol! Har legat och gassat i solen med vovvarna. Funky är inte riktigt någon riktig badtjej än, men Pontii badar så fort jag badar. Så han får svalka av sig riktigt iaf. Funky ligger mest i skuggan och biter på nån pinne! 

Har även dragit igång en liten kampanj som ska skickas till Gagnefs kommun. En hundbadstrand i Gagnef skulle ju inte sitta fel. Finns ingenstans i Gagnef där hundar kan bada med sina ägare utan att det blir gnäll! Vi är hänvisade till älven, men är det folk även där så kan det bli gnäll även där. Hundar får helt enkelt inte vara någonstans och svalka av sig. 

Hade hittat ett bra ställe nere vid älven som jag varit några gånger, men igår när jag kom dit så fick jag utskälld av en dam som var hundrädd! Visst jag förstår henne, men man kan fortfarande vara trevlig! Men nej, inte hon eller. Så jag vände på klacken och gick därifrån! 

Så nu ska det skickad in ett medborgarförslag till kommunen så vi kan få en egen badstrand där vi inte bli ivägskickade. När det är sån här värme så behöver hundar svalka av sig lika mycket som vi. Om inte mer! 

Avslutar inlägget med lite sommarkort! 










Tack o hej! 

1 kommentar:

Sussi sa...

hihi, så jag och min lilla familj fick tydligen vara med på kort, va go du är...

Hoppas ni får ett badställe för hundarna, hoppas, hoppas.

Kram kram!