söndag 17 maj 2009

Sovmorgon!

Idag har jag slagit rekord i att sova... iaf var det längesen. Jag är vanligtvis en person, eller har blivit på äldre dar, som vaknar tidigt... Runt åtta nio, oavsett vilken dag det är. Gårdagen var inte nå annorlunda emot andra helger, förutom att jag var ledig för en gångs skull. Jag var hos Annelie och Kent och kollade på ESC. Jätte trevligt! Satt och mös med Emma i soffan mest hela kvällen. Senare på kvällen fick jag lov att åka och hämta en grej hos Lena för att sen åka och lämna den i Bäsna. Men så jättesent blev det inte. Somna vid två tror jag. Vaknade sen imorse vid åtta som vanligt, men jag tänkte att en liten stund till kan jag sova. Men när jag vaknade nästa gång var klockan 11.50! Jag blev lite chockad faktiskt! Och Pontii den underbara hunden sov han med! 

Antar att jag lär passa på att sova nu innan valpen kommer. För sen blire full rulle både dag och natt ett tag... Hi hi! 

Tidigare på dagen på lördagen var jag till Borlänge och beställde nya vitvaror till lägenheten. Så nästa måndag kommer dom hem med ny kyl/frys, spis (varmluftsugn med häll) och en DISKMASKIN! I love it! Kommer att bli helt underbart att slippa diska. Jag är inte den som gillar att diska om man säger så. Och jag vet... kan inte bli så mycke disk när man är ensam... Men jag verkligen hatar att diska... 

Passade på att ta en dejt med Sussi, Alva och Elias. Men det blev bara Sussi och Alva, för Elias låg och sov som en stock i bilen. Så där blev det inge mys av! =) Får mysa nästa gång vi ses istället! 

Stack sedan hem och skulle få pappa att sätta in mina nya hundgrindar till bilen. Men efter ett tag insåg pappa att det verkade för krångligt. Så jag stack hem till Lenas karl och fixade det. Han hade satt in sånna förut så en timme senare var dom inmoterade! Lovley! Så nu kan man ha hundarna i bilen utan att få dåligt samvete! Bara att öppna bakluckan så får dom luft så det heter duga! 

Så fin är Pontii i bilen numera! Han verkade inte alls missnöjd med det nya utseendet där bak. 

Som ni kanske märkt så blev det så klart inge trädgårdsarbete den här helgen. Jag är inte förvånad iaf. För idag blev det en skogspromenad när jag vaknat och sen frulle. Sen satt jag i nästan fyra timmar med lite redigering av låtar till showen och planering för finalen. Sen var hela golvet fullt i grus så det var bara att ta tag i dammsugarn och städa lite. När det var klart så var jag ute på långpromenad med Anna och Akiro. Ska vara hundvakt till Akiro nästa vecka. Anna sticker till Frankrike så jag ska ha han i en vecka. Är väl lika bra att Pontii vänjer sig vid att ha sällskap numera. För om 11 dagar har han ju en lillasyster som kommer att hänga han i hasorna! Har inte fått tillståndet än, men jag hoppas ju på att det kommer under veckan... Annars blire lite jobbigt... 

Nej nu lär jag hoppa i säng, pappa hämtar Pontii halv åtta imorrn och sen ska jag sticka iväg och sätta ljus för showen sen är det genrep hela kvällen. 

God natt på er! 

Inga kommentarer: